söndag 3 mars 2013

Söndagsresultaten i träningsturneringen

Med rumpan djupt nedtryckt i stolen framför datorn även denna fotbollsdag kan jag inte åstadkomma varken bevakning, live-rapportering eller fotografering. Det lär blåsa en del på Ramdalens IP när SöFF:s träningsturnering fortsätter med lokala inslag på damsidan.




Jag fick indikationer igår kväll att SöFF:s resultatrapportering via deras hemsida funkade hyfsat. Idag har jag tyvärr inte sett exempel på det... Hur som helst är länken till deras resultatsida HÄR.

Matcherna idag nere i Oxelösund med lokalt intresse är följande:


3/3, 09.00, Oxelösunds IK - Nyköpings BIS, 0-3
3/3, 10.30, IFK Nyköping 2 - DFK Värmbol, 2-4
3/3, 13.30, Nyköpings BIS - IFK Nyköping 2, OBS! Utgår enl. vad som erfarits!
3/3, 16.30, Flens IF-Södra - Oxelösunds IK, 2-2

När jag nu sätter ett streck för dagens träningsmatch-rapportering konstaterar jag åter att man definitivt kan förvänta sig bättre av resultatrapporteringen till SöFF:s hemsida från domarna under träningsturneringen! Det verkar t.ex. som att det inte spelats en enda match i Strängnäs där ett antal damlag samlats idag... Visserligen är det "bara" träningsmatcher, men eftersom förbundet lagt upp matcherna på sin hemsida och lämnat utrymme för resultat från matcherna får man utgå från att avsikten varit att rapportera in resultaten i rimlig tid (en timme efter matchens avslutande brukar det väl vara i normalt seriespel.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar