onsdag 13 mars 2013

Tillfällig radiotystnad

Motsträvigt tvingar jag mig att gå off air på obestämd tid. Jag hoppas naturligtvis kunna återkomma så småningom i någon form.

Efter att ha befunnit mig i min egen isolerade bubbla de senaste veckorna trodde jag att det skulle vara välgörande att komma ut i helgen och göra några av de saker jag gillar allra bäst, fotbollsbevakning och fotografering. Men tyvärr visade det sig inte funka. Tappade ord, glömda namn och efteråt de symptom jag nu så väl börjar känna igen.

Jag har aldrig trott att jag skulle hamna i de utbrändas skara, men så är fallet och det är inget jag är stolt över. De senaste veckorna har jag levt med detta och vet inte hur länge det kommer att hålla mig borta från min arbetsplats. Jag har människor i min närhet och omgivning som ger mig det stöd jag behöver. Men också det utrymme och ro som krävs.

Varje kanal för damfotbollen behövs. Och varje röst för den lokala topp- och breddfotbollen gör nytta. Just nu kan jag inte vara där. Jag kan för stunden endast passivt iaktta vad ni gör där ute. Lycka till!


Over and out

7 kommentarer:

  1. Lasse,
    du gör ett otroligt jobb med din blogg. Den lyfter fram den lokala damfotbollen på ett fantastiskt sätt och har fått den att bli mer "levande" än någonsin tidigare.

    Den är välskriven och ger oss som inte var på plats en känsla att vi ändå varit där. Lägg därtill de fina bilder du vid varje inlägg delger oss så kan vi bloggbesökare inte göra annat än att imponeras av ditt arbete.

    Men ta hand om dig nu Lasse, släpp bloggen och gör som du sa, iaktta bara vad som händer där ute. Vi bloggläsare har full förståelse och skickar en varm krya på dig hälsning.....

    SvaraRadera
  2. Aj aj Lasse tråkigt. Hoppas att allt löser sig. Tänk på att omgivningen är det bästa man har, och jag tror de mesta har förståelse för situationen. Ta vara på det och försök komma ut, jag skall inte säga att jag vet för jag har aldrig drabbats av det. Men har själv någon känt mig deppig och annat, och får säga att fotbollen och föreningen har varit ett otroligt stöd för mig. Särskilt för några år sedan när min far gick bort. Bloggen i övrigt hamnar bland mina bokmärken att följa ser mycket intressant ut och otroligt fina bilder. Krya på dig och hoppas att det skall lösa sig. / Stefan fr. fotosidan.se

    SvaraRadera
  3. Gå in i det med öppna ögon, arbeta hårt och kom ut starkare. Det är så vi vinnare gör.

    SvaraRadera
  4. Benny, Oxelösunds IK18 mars 2013 kl. 08:11

    Hoppas du snart är tillbaka. Kommer att bli ett tomrum.

    SvaraRadera
  5. Ditt välmående är viktigare än bloggen. Ta hand om dig och skynda långsamt.

    SvaraRadera
  6. Tack alla! Det får ta den tid det tar. Tyvärr är det en process som tar tid märker jag. Å andra sidan är det inte en situation man hamnar i från ena dagen till den andra heller.

    Jag bidar min tid och ser i vilket format jag återkommer i den digitala fotbollsvärlden! :-)

    SvaraRadera
  7. Din sida är otroligt uppskattad från oss som är damfotbolls intresserade, men din hälsa är viktigast av allt. Ta hand om dig och var rädd om dig.

    SvaraRadera