fredag 19 juli 2013

Mer reklam för EM 2013!

Förhoppningsvis har det inte undgått någon att det pågår ett europamästerskap i fotboll just nu. Som jag berättade häromdagen var jag i Norrköping på Nya Parken och såg en match i gruppspelets omgång 2. Igår kväll var det dags igen, C-gruppens tredje och sista omgång spelades, och biljetter köptes för matchen mellan Frankrike och England på den nyinvigda Linköpings Arena.


Linköpings Arena ligger nära Cloetta Center utanför Linköpings centrala delar.

Arenan är för övrigt väldigt fin men nu när det var slutsålt (7332 åskådare) räckte inte parkeringsplatserna till på långa vägar! Det kan jag inte annat än tycka är dåligt, jag och många med mig hamnade i en situation där vi fulparkerade på en yta som sedan gjorde att det tog 40 minuter innan vi kunde komma därifrån efter matchen. Hur tänkte de där?

Vilken fantastisk stämning det var före, under och efter matchen!







Många i publiken tycktes ge engelskorna sina sympatier, och de behövde sannerligen det men det hjälpte föga. Fransyskorna hade en hel del landsmän på plats och de satte färg på tillställningen även denna afton.

Frankrike vann med 3-0 (1-0) och var helt överlägsna på alla platser under hela matchen. Den brittiska järnviljan lyckades skapa några halvchanser i andra halvlek men inte med mer än att bänkgrannarna bakom mig gick upp i falsett några gånger över avslut som i alla fall nådde kortlinjen hos fransyskorna...

Jag tordes ta med mig min "sämsta" kamera och ett kit-objektiv till arenan denna gång. I måndags var det så många som hade systemkameror på läktarna så jag tog det beslutet och har i alla fall tagit några bilder för mitt eget minnes skull efter upplevelsen. Ingen superkvalité men ändå.

Du hittar ett litet bildalbum här.

Och om det inte är slutsålt kan jag rekommendera att köpa biljetter till någon match i slutspelet. Även om det inte blir till Sveriges match(er) så är det absolut värt det! Jag ger dig HÄR en länk till spelprogrammet där du också kommer vidare till biljett-bokningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar