tisdag 13 december 2022

Legacy Allstars Julavslutning 2022

För de som tog sig till Rosvallas A-hall söndagen den 11:e december presenterades rejäla doser av både truppgymnastik och cheerleading då Legacy Allstars genomförde sin Julavslutning. Som förväntat bra drag tack vare de engagerade deltagarna och med en publik som var med på noterna.

Legacy Allstars Julavslutning 2022

Några dagar innan arrangemanget blev jag tipsad om vad Nyköpingsföreningen Legacy Allstars hade förberett sig för och jag var inte sen att nappa på tipset. Det har gått några år sedan jag senast fotograferade cheerleading på Rosvalla och nu fick jag dessutom stifta bekantskap med truppgymnastiken som de också har på programmet.



Vi som var på plats fick bland annat lära oss att Legacy Allstars har ungefär 200 aktiva vilket är en imponerande siffra för en sport som inte alltid får den mediala uppmärksamhet som den förtjänar. Deltagarna börjar i unga år men lär sig massor vilket framgick när man såg alla åldersklasser visa vad de kunde på A-hallens golv denna decembersöndag.

Alla deltagare strax före arrangemangets start klockan 11

Deltagarna när hela programmet var avklarat vid 13.30-tiden

Föreningen hade sytt ihop ett trevligt program som började med truppgymnasternas uppvisningar. Därefter riggades golvet om för cheerleading-uppvisningarna och då gick det även bra att komma ner på planen för att köpa lotter och diverse utrustning och tillbehör. Jag kan väl erkänna att jag inte köpte något hårband för egen del ...

Gemensam uppvärmning för alla cheerleaders inför deras uppvisningar

När lottdragningen och de sista uppvisningarna var klara var det dags att uppmärksamma samtliga coacher inom föreningen. De var många. Och därefter en varm applåd till styrelsen. Alla dessa insatser är guld värda, något vi som har eller har haft barn inom idrottsrörelsen är ytterst medvetna om och uppskattar alldeles extra.

Legacy Allstars coacher

Styrelsemedlemmar i Legacy Allstars

För den nyfikne kan man med skräckblandad förtjusning ta del av mitt bildgalleri bestående av drygt 350 bilder HÄR >>>

Det blev oväntat utmanande att fotografera i A-hallen denna gång i och med att takbelysningen inte var uppdragen på max. Full belysning är det jag stött på när jag fotat annan sport i hallen men denna gång var det uppvisning och lite behagligare ljus för deltagare och publik. Antagligen är det bara den som håller i en kamera som märker när ljuset går på halvfart. Så en viss varning för något brusiga bilder och kanske lite skeva hudtoner (tack vare extremt höga s.k. ISO-tal som kamerorna måste jobba på i svag belysning).

Tack för möjligheten att ta del av denna härliga verksamhet och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar