lördag 29 september 2012

Rosvalla is the place

Idag skulle man vara klonad. Eller ha en hel redaktion att skicka ut i alla väderstreck. Nu har jag bara mig själv att beordra, svårt nog, och då har jag valt att titta till Nyköpings BIS damer som i sin serieavslutning i damtrean har avgörandet liggande framför sina egna fötter när det kommer till ett bibehållande av en åtråvärd fjärdeplats.

Tyvärr är jag makalöst i otakt. Under fredagskvällen påbörjade ett datorbyte på hemmaplan. Och när jag framåt småtimmarna drog igång proceduren att flytta alla filer (via nätverket) fick jag den mindre roliga insikten att det kommer att ta hela lördagen. Ingen dator att redigera bilder i alltså... Man kan tycka att detta kunde vänta till efter säsongen men en allt mer svajig dator och ca 60000 bilder är inget jag vill chansa med!

Vi koncentrerar oss på en sak i taget (extremt linjärt) och ger oss i kast med fotboll i höstrusket.

Häng med!

3 kommentarer:

  1. BIS leder med 1-0 i halvtid efter mål av Helena Granlund. Hemmalaget är tydligt spelförande, skapar en hel del men Hällby sticker upp emellanåt (och med bättre precision i distansskyttet så...)

    SvaraRadera
  2. Hällbybrunn gör en mycket bättre andra halvlek men Biss gör ytterligare 3 (!) mål trots att de inte alls kommer upp i första halvlekens spelkvalite'. Tänk så det kan bli. Frida Jarngren petade in ett par bollar och Helena Granlund ytterligare ett.

    SvaraRadera
  3. Kloningsbehovet blev väldigt tydligt när jag nyligen fick höra talas om Hargs vändning från 0-3 till seger med 4-3 över Flens IF-Södra. Skapligt! Och då fick ju BIS hjälp även om de nu på egen hand klarade av sin del för att säkra fjärdeplatsen.

    Ett grattis till HBK för strong insats och fin avslutning på säsongen!

    SvaraRadera