lördag 22 september 2012

Snabb-summering av lördagen

Ok, jag viker ner mig. Jag tittar på klockan och konstaterar att den kommer att bli hiskeligt mycket om jag på sedvanligt sätt ska rapportera dagens båda matcher samt redigera de utvalda 70 bilderna (samt bloggbilderna.) Jag ger mig själv ett knappt dygns respit och ber att få återkomma söndag kväll med en fylligare text från var och en av division 3-matcherna som bevakades på Rosvallas konstgräsplan B denna lördags-eftermiddag.

En enkel summering säger att både IFK Nyköping 2-Åkers IF och derbyt IK Tun-Hargs BK slutade rättvist. Tycker jag. IFK:s match som slutade 4-0 (2-0) efter mål av Saosann Rammo, Edina Begovic, Jennifer Askesten och My Zetterquist Helger var av ganska hög kvalité som sig bör med två av seriens topplag. Derbyt som Tun och HBK bjöd på höll inte riktigt samma standard men det var två kämpande lag med spelare som inte ville vika ner sig i några lägen. Målen fram till slutresultatet 1-1 (1-1) i derbyt gjordes av Emelie Petersson (HBK) och Maja Karlsson (Tun.)

Jag bjuder dock dig som ivrig blogg-läsare några bilder under rubriken:
Bilder som aldrig borde blivit tagna men nu när de är det borde de absolut aldrig bli publicerade...
Jag har tydligen ovanligt rymligt samvete ikväll! ;-)


Tove Almqvist med låg tyngdpunkt.


Edina Begovic blåser upp sig.


Jens Littorin och Emil Lindhe gör vad de kan framför kameran... Eller inte.


Sofia Johansson sparkar boll.


Maja Karlsson anstränger sig ivrigt påhejad av Erica Thorell.


Evelina Johansson förflyttar tyngdpunkten när Erica Thorell drar förbi.

Jag redigerar bilder och skriver text under söndagskvällen. Kolmårdens Djurpark ska föräras med ett besök under söndagens ljusare timmar. Hoppas du har möjlighet att titta in här igen senare för att ta del av match-rapporterna!

Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar