söndag 2 september 2012

Bevakning från civilisationens utkant

För egen del är det premiär. Jag har då aldrig stannat till i Skogstorp tidigare i mitt långa liv. Känner mig som doktor Livingstone. Typ. Min resa till idrottsanläggningen Orrliden är i grunden genomförd av Pappa Lasse, inte Fotbollslasse. Hade jag enbart bloggen att ta hänsyn till är det troligt att jag varit på Ramdalen kl 15 idag där OIK tar emot valla IF, men nu får HBK/SIF lite extra uppmärksamhet. (Jag kan ju inte åka till en fotbollsplan utan anteckningsblock och kamera...)

Vårens match slutade med vinst för HBK/SIF med 2-0 men det är inte mycket att gå på så dagens match kan bli en spännande och oviss tillställning.

Häng med!

3 kommentarer:

  1. Visserligen åkte vi förbi infarten till Ärla på vägen till Skogstorp, men inte borde det förklara varför det är så sjukt många fåglar av arten Sädesärla här...? Änna.

    SvaraRadera
  2. På en duktigt långhårig gräsmatta leder HBK/SIF med 2-0 i paus mot Skogstorp. Rättvist sett till bollinnehav och chansfördelning.

    SvaraRadera
  3. Matchen slut och ett tröttkört Skogstorp fick se sig besegrade med 0-3. HBK/SIF:s tredje mål ett riktigt skolboksexempel.

    SvaraRadera