onsdag 27 februari 2013

Tusan hakar, Ålberga-tjejerna glömdes bort

Jag ber ödmjukt om ursäkt för min försumlighet tidigare idag då jag räknade upp en massa divisions-tillhörigheter för våra lokala damlag och inser först nu att jag bommade att berätta hur serien ser ut för damerna i Ålberga GIF. Jag kan inte komma på någon godtagbar ursäkt för min miss utan kryper makligt till korset...

Nåväl, Ålberga GIF:s damer har även kommande säsong anmält sig till spel i en 7-mannaserie, och då får de hålla till godo med vårt granndistrikt i syd, Östergötland. Och årets 7-mannaserie har krympt och består i år endast av 6 lag som  därmed möter varandra 3 gånger vardera under seriespelet. Följande lag är med säsongen 2013:

Falerums IF
FF Jaguar
Grebo IK
Hannäs IF
Kvarsebo/Krokek
Ålberga GIF

Som ni ser påbörjar förra årets seriesegrare Kvarsebo IK ett samarbete med sina närmaste grannar Krokeks IF. Och hur cool låter inte "FF Jaguar"?!?

Stort lycka till önskar jag kämparna i Ålberga under säsongen 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar