onsdag 6 februari 2013

Återhämtning

En långvarigt hektisk tillvaro sätter sina spår. Och precis som januari varit i fotbollssammanhang, vilket bl.a. går att räkna i antalet inlägg här på bloggen, har allt eskalerat och jag tvingas till en paus.

Jag vill ändå lyfta fram en sak som i Gästabudsrapporteringen föll bort. Oxelösunds IK har rekryterat en spelare som visade upp sig för den lokala publiken för första gången. Sara Bernhardsson, yngre syster till Johanna som presenterats här för en tid sedan, har anslutit från Stigtomta IF. Förra säsongen spelade Sara i samarbetslaget HBK/SIF. (Om jag inte minns fel var Sara med redan i Katrineholm för några veckor sedan då OIK deltog i Värmbols 7-mannacup.)


Sara Bernhardsson, ny i Oxelösunds IK från Stigtomta IF.

När vi är inne på målvakter ska jag också göra ett undantag från "normal" rapportering här. Det brukar inte vara något ståhej när någon slutar eller lämnar den lokala fotbollen. IFK Nyköpings duktiga målvakt Patricia Kaldoyo har nu givit besked att hon inte blir kvar utan söker sig upp mot Stockholm för ev. fortsatt fotbollskarriär. Detta är en direkt följd av Patricias studier i kungliga huvudstaden. En lyckönskan och ett tack är på sin plats! Och jag är nog inte ensam om att jag kommer att sakna ett rungande Lyyyyft ekande över Folkungavallens gräsmatta i sommar. :-)


Patricia Kaldoyo lämnar IFK Nyköping och målvaktandet i klubben för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar