onsdag 20 februari 2013

I väntan på bättre tider

Även om bilden här nedan är tagen i december känns den fortfarande tämligen aktuell. Vinter, snö, minusgrader och mörker... Men som vi alla vet kommer det ljusare tider och fotbollsblodet i våra ådror ska ännu en gång cirkulera fritt och obehindrat.



När jag häromdagen letade bland gamla fotbollsbilder hittade jag ett och annat. Inte på långa vägar anmärkningsvärt men ändå intressant. Idag plockar jag fram några bilder som inte är lastgamla utan från 1/8 2009 då en träningsturnering arrangerades av IFK Nyköping på Rosvallas gräsplaner. Det var på den tiden tennishallen fortfarande stod kvar, grusplanen existerade ännu och konstgräsytorna KGB och KGC var inte utrullade.

Det var en trivsam dag med IFK Nyköping som värdar/värdinnor. Jag har inga anteckningar från den dagens matcher utan var där för att titta till ett par av Stigtomta IF:s flickspelare som ställde upp och hjälpte Nyköpings BIS. Biss hade nog lite ont om spelare mitt i semesteperioden för även Rebecka Törnberg och My Zetterquist Helger återfanns tillfälligt i de röda tröjorna. Att inte träningsturneringen blivit av efter 2009 är lite trist, men alla ledare och tränare är nog väl bekanta med hur svårt det kan vara att ha spelare tillgängliga till höstomgångens första match så det kanske inte är någon kioskvältare att det stannade vid ett enstaka försök.

Rosvalla och de två tornen.
Hargs BK:s dåvarande tränare Stefan Fagerlund och Björn Carlsson.
Nyköpings BIS damer med Caj Hjelm i spetsen.
Malin Larsson d.y., Matilda Karlsson och Rebecka Törnberg på Biss-bänken.
My Zetterquist Helger inlånad till Biss.
Inte så länge sedan men det har ändå hunnit hända en del med lagtillhörigheter.
Biss Madelaine Hult tittar under lugg!


Det kommer fler bilder från några andra tillfällen när andan faller på. Jag konstaterar att juli 2009 är en brytpunkt. Då skaffade jag mig nämligen min första digitala systemkamera. Dessförinnan hade jag tagit en väldig massa bilder med digital kompaktkamera, men bildkvalitén blev därefter också... Men nog ska det gå att hitta någon enstaka äldre bild med allmänintresse i gömmorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar