fredag 23 november 2012

Inför DM i Futsal

Nu du, här kommer en inför-match-text i mitten av november. Jovisst, det är ju DM i Futsal under lördagen i Duveholmshallen (Katrineholm) då Södermanlands herr- respektive damlag gör upp om segerpokalerna. Och damklassen rivstartar med att förra årets finalister IFK Nyköping och Telge United FF drabbar samman direkt klockan 10.00!


IFK Nyköping förlorade förra årets final mot Telge United FF efter straffdramatik.

Årets DM kan glädjande nog räkna in en 100%-ig ökning av antal deltagande lag mot 2011. Då ställde endast 5 lag upp (inklusive de lokala lagen IFK Nyköping och Hargs BK), i år är det 10 deltagande lag. [Edit: OIK lämnar WO enligt deras hemsida nu under fredagskvällen!] (På herrsidan är det i år 19 lag anmälda däribland titelförsvarande IK Tun.)

Damerna spelar i 2 grupper indelade enligt följande:
Grupp 1:
DFK Värmbol
Hargs BK
Vagnhärads SK
Vingåkers IF
Åkers IF

Grupp 2:
Flens IF-Södra
IFK Nyköping
Julita GoIF
Oxelösunds IK [Edit: läser nu på fredagskvällen att OIK tvingas lämna WO!]
Telge United FF

När jag sick-sackar mig igenom spelschemat (många krockar blir det mellan grupperna) kan jag med koncentration på de lokala lagen (Hargs BK och IFK Nyköping) klara av att se dem minst ett par gånger var i gruppspelet. Tyvärr inser jag att jag missar några av de andra deltagande lagen, men prioriteringen står fast!

Jag är hyfsat nyfiken på vad IFK Nyköping ställer upp med för lag. Några av de yngre tjejerna gick ju ganska långt i Futsal-SM i februari... [Edit: Och nu så här lite senare på fredagskvällen kom svaret på IFK:s hemsida vilka spelare som kallats!] Men det finns en del duktiga spelare till i den föreningen. Och hur långt räcker HBK?

Kul med lite tävlingsmatcher blir det hur som helst. Fotbolls-abstinens bör botas med live-fotboll, inte genom att gå igenom en massa gamla bilder...

Vill du läsa förra årets DM-rapport kan du hitta det via den här länken. Om inte mobil-täckningen är helt usel i hallen hoppas jag komma med någon delrapport i kommentarsfältet under lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar