onsdag 14 november 2012

Vad häftigt!

Det här är helt off topic. Damernas nationalarena är ju Gamla Ullevi i Göteborg. Och här är jag nu, vid Friends Arena i norra delarna av Stockholm, för både invigningsceremoni samt landskamp mellan Sveriges och Englands herrlandslag.

Jag är hur som helst mycket glad för att ha möjligheten att vara på plats när premiärmatchen spelas. Och hur kallt hade det inte varit en sån här kväll på Råsunda? Usch! Nu sitter vi under tak i behaglig värme (20 grader har det sagts på förhand i alla fall.)

Kontrasten mellan Rosvallas KGB, där jag stod igår kväll och frös i väntan på att Hargs träning skulle avslutas, och denna fotbollens högborg kunde knappast bli större. Men jag tror nog att det fanns en hel del fotbollsglädje bland tjejerna som kämpade på i höstkvällen på Rosvalla. Det behövs varken landskamp eller nationalarena för att älska fotboll!

1 kommentar:

  1. 49967 personer på läktarna. Och även om det var en träningskamp blev de sista minuterna riktigt livliga bland åskådarna. Tror jag det med tanke på vad som bjöds. Zlatan-England 4-2, dessutom bör betonas att första målet som gjordes på nationalarenan kom från Zlatans fot. Värt att minnas och berätta i framtiden för kommande barnbarn.

    SvaraRadera