lördag 6 april 2013

Kalender-uppdatering

För den som vill djupdyka i en samlad överblick över de lokala damlagens kommande seriespel har jag nu lagt in samtliga matcher i kalendern här på bloggen. Den riktiga nyttan av kalendern tror jag man har om man är lycklig innehavare av ett Google-konto då man också kan importera kalendern "Nyköpings Damfotboll" till sin egen kalender (och i förlängningen till sin smartphone m.m.)




Det är inte utan att min nyfikenhet tar över när jag sitter och lägger in alla seriematcher i kalendern. Men å andra sidan är det bl.a. denna nyfikenhet jag har att "tacka" för att jag sitter där jag sitter just nu... Jag vet i ärlighetens namn inte hur det ser ut med bloggandet och matchbevakningen i framtiden.




För den som har dåligt med tålamod att vänta på att serierna ska dra igång kan jag rekommendera en tävlingsmatch redan under söndagen den 7/4. IK Tun spelar DM på Rosvallas gamla luggslitna konstgräsplan klockan 14.00 mot division 5-laget Vingåkers IF. Även Hargs BK, Nyköpings BIS och IFK Nyköping är anmälda att delta i DM, men deras matcher ligger ytterligare någon vecka bort.




Några konstateranden när jag nu lagt in en massa match-information:

  • När det gäller andralagens matchplanering är det sällan prime time som gäller.
  • "Södertälje FK/Telge United FF 2" är obegripligt långt att skriva.
  • Var håller alla Eskilstuna-lagen till i år med undantag av Eskilstuna United? Långt ner i seriesystemet...
  • Varför har IK Viljan lagt sig till med "Strängnäs" i sitt klubbnamn numera? Jag har inte efterforskat men det får mig att undra.
  • Varför har Dambroängen placerats i Jönåker på Östergötlands Fotbollsförbunds hemsida? Ålberga kan väl få behålla sin pärla!?
  • Dags att sälja extra lotter för tjejerna i Hargs BK 2. I dam 5:an möter de Hällbybrunns andralag på bortaplan 2 gånger (det är trippelmöten i dam-femman) och båda matcherna går enligt SöFF:s hemsida på Skogsvallens IP i Skellefteå. Jämrans vilka resor och vad dyrt det kommer att bli, till och med för hemmalaget som har nästan lika långt. Wow liksom.

Avslutningsvis kan jag bara nämna att även om jag just nu inte är flitig på denna blogg så fotar jag en del på dagarna men inte fotboll. Du hittar bilder och lite text på min relativt nystartade foto-blogg "Lasses Fotoblogg" genom att klicka HÄR.

2 kommentarer:

  1. Spännande med en eller 2 resor upp till Skellefteå för fotbollstjejerna/damerna ;) Lite orienterings- fågelhundsprovs känsla över det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skellefteå, det är väl dit man kommer om man svänger vänster strax efter Arla-rondellen i Oppeby? ;-)

      Radera