söndag 7 april 2013

Det är nära nu!

Om 2 respektive 3 veckor är det seriepremiärer för våra lokala damlag. (IFK Nyköping har seriepremiär i div 1 Södra Svealand om 2 veckor medan övriga lag kommer igång om 3 veckor.) Hinner gräset torka upp, börja växa och bli grönt tills dess? Nej, knappast.


Krikonbacken 7/4 -13.

Gissningsvis kommer konstgrästiderna på Rosvalla att vara hett villebråd när alla dam- och herrlag med panik kommer på att de inte kan spela på sina respektive hemmaarenor. Men undrens tid är inte förbi, fortsatt soligt, blåsigt och varmt på dagarna i kombination med plusgrader även på nätterna kan sätta "eld i arslet" på våren.

För övrigt konstaterade jag tidigare idag när jag lämnade av ett par Hargs-spelare till deras samling vid Krikon att grus som underlag snart är ett minne blott. I Nyköping kommer det nya generationer fotbollsspelare som knappast har känt på det eminenta underlaget på försäsongen. Åh, en plusgrad, vattenpölar, nersmetade och grusiga samt också stela och hårda bollar som tränarna bl.a. kräver att man ska nicka. Jo jo, vikingar fostras i sträva sammanhang! ;-)


Samling vid Krikonbacken för HBK:s damlag. Bortamatch...

Hargs damer åkte upp för att klockan 15.00 möta BK Sport på Skogsängens grusplan. Kanske är vi bortskämda i Nyköping med våra konstgräsplaner? (Även om kanske Rosvallas C-plan fortfarande göms under is?!)

Du missar väl inte att du kan se lagens försäsongs-resultat via denna länk!?

3 kommentarer:

  1. Kul att du bloggar igen, hoppas hälsan får vara god. Nu har du chans att visa hur grym koll du har igen: http://www.sn.se/sport/1.1743531 Lycka till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag klarar än så länge bara av "skrivbords-bloggande". Tror jag. Utbrändhet tar "lite" tid att komma tillbaka ifrån men jag hoppas och tror att jag i några avseenden ska kunna vara uppe på banan snart igen.

      Jag har sedan ett par dagar ett lag inlagt på den spännande SN-Coachen. Kanske ska ytterligare något lag registreras (men det gick inget vidare ifjol...) Tyvärr saknar jag riktigt bra koll utifrån att jag i år missat försäsongen live för damerna. Det var värt mycket förra året!

      Men jag borde nog uppmana alla läsare på bloggen att registrera åtminstone ett lag i SN-coachen. Det tillför lite extra krydda under hela säsongen!

      Radera
    2. Absolut, skynda långsamt är väl nyckelorden.

      Och jepp, att ha bra koll på damfotbollen lönar sig mycket i SN-coachen. Läge för spelarna att lusläsa här tror jag :)
      Ha det gött.

      Radera