måndag 14 oktober 2024

Hargs och Stigtomtas U-lag satte punkt

Vad är väl en serieavslutningsmatch i division 6 mellan två redan nedflyttningsklara lag? Alldeles underbar! Åtminstone för mig som inte har fotat en endaste fotbollsmatch sedan den 16/6 2023. Söndagsmatchen den 13:e oktober hade allt jag kunde önska utom möjligtvis naturgräs. Hemmalaget Hargs BK U skulle nog ha tagit emot gästande Stigtomta IF U på Krikonbacken men den senaste veckans regnande gjorde att man fick hyra in sig på Ramdalens platsgräs istället.

Hargs BK U och Stigtomta IF U avslutade sin div 6-säsong på Ramdalens IP

Tyvärr för de båda U-lagen har deras första division 6-säsong inte varit den framgång som de önskat. Hargs BK U vann sin div 7-serie ifjol medan Stigtomta IF U som serietvåor blev erbjudna en friplats upp till div 6. Störst utmaning har nog innevarande säsong varit för Hargs U-lag eftersom de inför säsongsstarten fick flytta upp spelare till division 4-truppen som drabbats av strömavhopp. Lite bättre läge var det för Stigtomtas U-lag som länge hade häng på en plats ovanför strecket men när regnmatchen mot Tuns herrar på Rosvalla förlorades med uddamålet den 27/9 var nedflyttningen klar.

Höstfagert på Ramdalen den 13/10 när div 6-serien avslutades

Säsongens sista match var alltså endast av akademiskt intresse, förmodligen kryddad men en smula prestige lagen och spelarna emellan. Oavsett utgång skulle inget av lagen förändra sina tabellpositioner. Att de fick spela sista matchen på Ramdalens plastgräs där ordinarie hemmalaget Oxelösunds IK sett till att stå som slutsegrare i division 6 Sydvästra denna säsong var nog inget som drog till sig någon uppmärksamhet.

Reaktioner efter ett av Stigtomtas mål mot Hargs BK U

Efter en ganska pigg start av HBK kom Stigtomta in i matchen och på resultattavlan kunde vi läsa 0-3 i halvtid. Mål av Wilhelm Dahlin, William Björnfot och Linus Hardö. Andra halvleken blev mer av ett ställningskrig och Harg kunde reducera till 1-3 genom Max Nilsson men sedan rann kvitteringsjakten ut i närliggande Östersjön.

Jag har sett många fotbollsmatcher på olika lokala arenor under säsongen men detta blev den första, och förmodligen sista, matchen jag fotograferade. Lite ringrostig och otränad kände jag mig i sällskap med mina kameror men samtidigt kunde jag inte vara annat än nöjd med de tilltalande höstfärgerna i kanten av Ramdalens konstgräsplan. Du hittar ett bildgalleri med 141 bilder HÄR >>>

Tack för att jag fick möjligheten att fota denna match innan vår lokala fotboll gick på vinterledighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar