onsdag 27 juni 2012

Off topic. Fotbollsskola!

Jag vet att detta inlägg inte riktigt hör hemma på damfotbollsbloggen, men anknytning finns i alla fall. Som skrivits tidigare har jag under våren förberett den Fotbollsskola som Stigtomta IF arrangerar på Stigtomta IP. Det har tagit en hel del tid. Minst sagt. Men nu är vi mitt i genomförandet och runt idrottsplatsen surrar det 90 barn denna vecka.


Tisdagskvällens extra-aktivitet var förevisning av rally-bilar. Intresset var stort!


Min tidigare ledarkollega Kjell Larsson och undertecknad har planerat, administrerat, ordnat med deltagar- & ledarutrustning enligt Svenska Fotbollsförbundets Fotbollsskole-koncept och när bitarna nu faller på plats kan vi känna en viss förnöjsamhet.


Ungdoms-ledare runt äldsta flickgruppen.


Till min stora glädje har vi i år 3 flickgrupper (6-, 7- och 8-11-årsindelade.) riktigt kul att så många tjejer tar sig an fotbollen!


Samling runt gruppens ledare Ellen Ivehammar och Maria Bergqvist.


Jag spar en eller annan bild för bloggen från Fotbollsskolan tills den är genomförd efter torsdagskvällen och ber redan på förhand om ursäkt för att det blir ytterligare ett inlägg som kanske betraktas som "off topic". Men det ska böjas i tid det som krokigt ska bli...


7-åringarna under måndagskvällens regnrika timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar