lördag 2 juni 2012

Division 3-derby i Enstaberga


I all hast rafsade jag ihop kamerautrustningen för en kort resa till Enstaberga IP där hemmalaget IK Tun tog emot topplaget IFK Nyköping 2 i division 3. Pyssel på hemmaplan för egen del gjorde att jag ursprungligen inte tänkt mig besöka denna match alls, men nu blev det en halvlek i alla fall.

Väl på plats i periodpausen nåddes jag av nyheten att Tun övertygat och ledde med 3-1. Men andra halvlek var inte gammal förrän IFK:s för dagen rödtröjade tjejer ledde med 4-3 och ytterligare en stund senare gjorde 5-3. Tove Almqvist är svårstoppad vilket hon flera gånger visade idag, och hon stod för flera av målen i denna matchvändning.

Amanda Johansson övar "skottkärra" på Enstaberga IP.

Sista 10 minuterna repade hemmalaget mod och stressade upp IFK och fick också se ett fint reduceringsmål fram till slutresultatet 4-5. Elina Engström gjorde här ett mycket fint förarbete som gav Therese Sjöberg chansen att säkert nicka in bollen från nära håll.

Det kommer säkert en del bilder från denna match så småningom även om jag inte har ambitionen att skriva mer om den. Detta är skrivet med mobiltelefonen i bilen på Tuns parkeringsplats... Tanken är att matchbevaka IFK Nyköpings division 2-möte mot Boo med start kl 15.00 på Folkungavallen. I snålblåst, kyla och regn.

Och bilder? Jovisst, du hittar 49 stycken i bildgalleriet!

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar