tisdag 12 juni 2012

Oförändrat hektiskt på andra fronter!

Jag ber om ursäkt. Som förra veckans blogg-inlägg indikerade så skulle det bli lite glest framöver vad gäller match-bilder och bevakning av den lokala dam-fotbollen. Och det stämde ju (man ska ju inte ljuga.) Och det ser inte bättre ut de närmaste dagarna framåt, tyvärr, trots massor av matcher både ikväll och de närmaste dagarna.


Senaste matchbevakningen 2/6 då IFK mötte Boo. Här Sofia Sandström i rensar-tagen.


I brist på lokala dam-fotografier får vi helt enkelt fortsätta gräma oss över det svenska herrlandslagets insatser i EM. (En onödigt media-hypad EM-trupp som nog inte borde haft för höga förväntningar på sig sett till kvalspelet och vissa insatser i tränings-matchandet.) Och allvaret börjar ju egentligen den 25/7 kl 20.45 då Sveriges damer spelar sin första gruppspelsmatch mot Sydafrika i OS! ;-)


Avsikten är att serva alla er läsare med regelbundna matchbilder, men delar av min familj har gjort sig påmind. I fredags var det student-dags för äldsta dottern.


Jag och alla andra var på plats utanför Tessinskolan i fredags. Vissa fotograferade.


Och som en följd av studentfirandet med mottagning och allt under fredagen skulle det tydligen hållas en bal under söndagen vid Nynäs Slott.


Jag och alla andra var på plats utanför Nynäs Slott i söndags. Vissa fotograferade.


För den intresserade kan berättas att IFK Nyköping på torsdag (14/6) med start klockan 20.00 spelar DM-final mot Telge United FF på Södertälje Fotbollsarena. Själv siktar jag i första hand på att kunna se åtminstone en match på lördag (både IK Tun och Hargs BK spelar division 3-matcher på hemmaplan) men även hinna bevittna IFK Nyköpings match i division 2 på söndag (för ovanlighetens skull) mot DFK Värmbol med start kl 13.00 på Folkungavallen. Återstår att se om det blir allt eller inget för mig under helgen...


Nej, dags att borra ner huvudet och köra på igen med alla måsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar