torsdag 21 juni 2012

Peking för tjyven

Trots min osvikliga förmåga att ALLTID köra fel i Norrköping så tog jag mig fram till utannonserad matcharena för division 2-mötet mellan Smedby AIS och IFK Nyköping. Jo jo, Smedby IP låg inkilat i villakvarteren. Tyvärr var jag ensam där... Matchen var flyttad till City Gross Arena i Lindö. Beslut för en vecka sedan. Tack för den alla inblandade! :-(

För IFK är detta en svår match. I hemmapremiären vann man visserligen med 4-1, efter bl.a. 2 mål av Hanna Persson som nu är skadad. Intressant uppgift hur som helst.

Häng med!

5 kommentarer:

  1. 0-1 i 23:e minuten. Snyggt rundad målvakt av Lisa Tholander och mål.

    SvaraRadera
  2. Halvtid och oförändrat 0-1. IFK-ledningen är ytterst skör då hemmalaget Smedby nog borde gjort både ett och två mål men istället sett t.ex.stolproten göra en avgörande räddning.

    Lisa Tholander hann snacka till sig ett gult kort i slutet av halvleken. Mindre väl valt ord riktat mot fel person på planen.

    SvaraRadera
  3. Kvitterat, 1-1, i andra halvleks 30:de minut.

    SvaraRadera
  4. 1-1 och slut. Trötta IFK:are som fick jaga boll efter Smedbys kvittering.

    SvaraRadera
  5. Efter hemresan (jag var nog inte allt för vilsen) och middag kl 21.30 så har jag nu kommit till insikten att jag är snubblande nära ett rent vegetativt tillstånd och måste be att få återkomma under midsommarafton med en matchrapport samt bilder från dagens match.

    Jag VET dock ett och annat! Och så har jag sett bilderna. Några tycker jag nog är väl värda att vänta på...

    Ursäkta att jag inte klarar av uppgiften att rapportera när det är som allra mest aktuellt denna gång!

    SvaraRadera