lördag 3 december 2011

Skåpmat

Ibland kommer blogginläggen till nästan av sig själva. Andra gånger får jag ta i bra mycket för att krysta fram något som möjligtvis kan bedömas som läsvärt. I början av december duggar inte nyheterna tätt, och på sätt och vis är det ju skönt att det inte snurrar på i samma tempo hela tiden. Tid för eftertanke och kontemplation.


Jag plockar upp några halmstrån i mina anteckningar. Till att börja med kan vi försöka dra oss till minnes hur det såg ut inför utomhus-säsongen 2011. En lista med 3 lag det surrades extra mycket kring:


Ståhej-listan inför säsongen 2011:

  1. Hargs BK. Ohotad etta på listan. Ny huvudtränare, massor av nya spelare och en del friktion med IK Tun.
  2. IK Tun. Ny huvudtränare, en del spelartapp och grus i maskineriet gentemot Hargs BK.
  3. IFK Nyköping U-lag. En hel del internt ståhej med det färgstarka 95-gänget gällande organisationsbekymmer, serietillhörighet m.m.
Hur kommer det att se ut inför säsongen 2012?

Nödvändig utrustning vid match-bevakning!

Blogg-fakta

Jag är fantastiskt nöjd med denna bloggs uppmärksamhet. Först och främst vill jag tacka alla spelare och ledare vars engagemang kring damfotbollen är förutsättningen för denna blogg. Och naturligtvis kommer huvuddelen av läsarna från den nämnda kretsen människor. Tänk, på mindre än 5 månader har denna blogg haft mer än 15000 besök!

Besökarna kommer enligt statistiken från alla möjliga håll. Men även här vill jag tacka de lokala lag som länkar till bloggen från sina hemsidor: Stigtomta IF, Hargs BK, IK Tun, Ålberga GIF och så lite mer avlägsna Valla IF. Från IK Tun och Hargs BK har överlägset flest besökare kommit via länkning (drygt 600 respektive knappt 400 st.)

Jag kan även se statistik på de sökord som använts på Google för att komma till bloggen. Några spelarnamn förekommer som väldigt frekventa sökord, och vi stannar vid att konstatera detta. (Även några damspelare i fjärran motståndarlag tycks också vara väldigt populära!) Bästa enskilda sökning som kommit till min blogg är rondell "lilla kungsladugården" nyköping. Wow liksom! Jag skrev i en matchbevakning som skedde nere på Ramdalen om resan ner till kuststaden , och verkar ha fått en rondell-intresserad människa att landa i mitt matchreferat. Man undrar ju hur nöjd surfaren var över den träffen? Internet är fantastiskt...



Loose ends


Några fler lösa trådar just nu? Jag noterade att Bissarna bytt hemsidelösning vid detta månadsskifte. Därför hittar ni nu Bissornas sida här. Man har tydligen valt en lösning från Svenskalag, och det ser trevligt ut framförallt för mig som anser att det ska vara enkelt att visa bilder (vem är förvånad...?)


Bjuder avslutningsvis på en gammal bild där flera av tjejerna fortfarande är aktiva i de lokala damlagen. Bilden är tagen den 1/7 2007 nere i Finspång där Finspångscupen precis avslutats. Linköping Kenty segrade i en av flickklasserna, Hargs BK kom tvåa och Stigtomta IF trea. Jag passar också på att tacka Annelie Bernhardsson för bilden (som hon tog med min kamera då jag som lagledare var involverad i prisceremonin.)


Erica Thorell, Victoria Asplund, Amanda Johnson, Thea Sandqvist, Erica Ödbro, Björn Carlsson, Lasse Asplund, Malin Gustafsson, Matilda Bernthson, Elin Svedling, Malin Larsson, Lisa Karlsson m.fl. kan skymtas på bilden.


Tills vi hörs härnäst:
Julpynta med måtta och ha det gott i höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar