onsdag 6 juni 2012

Fullt sysselsatt...

...med de stora frågorna, t.ex. "Vad är det för skillnad på en ko?" och "Hur långt är ett snöre?", har de senaste dagarna passerat utan närheten av möjligheter att bevaka någon damfotboll. Och värre blir det de närmaste dagarna.


Nationaldagen var ju annars ett bra tillfälle då det spelades en himla massa matcher. Men när de flesta av dem spelades gjorde jag mig själv en tjänst och kollade på kommande stjärnor på fotbollshimlen. Stigtomta IF:s Flickor 05 mötte i sin allra första träningsmatch Oxelösunds IK:s Flickor 04/05 på Parken i Stigtomta. Min yngsta dotter klädde så fantastiskt bra i matchställ! :-)


Kommande damspelare?


Jag har som så många andra en skolavslutning att se fram emot. Inte för egen del, vilket jag hoppas ni begriper, utan för mina barns skull. Min förstfödde är dessutom student i år vilket innebär att den stundande helgen ägnas åt studentfirande, övernattningsgäster och slutligen slotts-bal (med förhoppning om ett och annat foto på dottern.)


Så med dessa rader ber jag om förståelse för att det blir lite glest med match-bevakning och fotbollsbilder från de lokala damlagens insatser i seriespelen den innevarande veckan.


Och om någon nu grubblar på de inledande frågorna så kan jag i alla fall svara att skillnaden på en ko är att den kan varken cykla. Men hur långt ett snöre är reder jag inte ut bara så där. ;-)

4 kommentarer:

  1. Vad är det för skillnad på en pannkaka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här får jag lägga mig platt och erkänna att jag inte har en aning! :-/

      Radera
  2. Det är godare med sylt.

    SvaraRadera