söndag 12 september 2021

Dimmigt möte för Bissarnas F06-08 mot Järna SK

De senaste veckorna har jag sett en hel del lokala fotbollsmatcher. Men att bara titta och inte fota är nervpåfrestande, det måste jag erkänna. Hur som helst så tyckte jag att tiden och min opererade höft var mogen för sportfoto när vi nått fram till mitten av september anno 2021. Efter två fotograferade lördagsmatcher kan jag konstatera att min kropp inte riktigt svarade på påfrestningen som jag hade hoppats.

Framgent har jag lovat mig själv att hålla mina matchbevakningstexter väldigt korta. Syftet med dessa blogginlägg får främst bli att vara bärare av länken till det bildgalleri jag har skapat. Jag skulle kunna ha en lång utläggning om varför jag tagit detta beslut men för stunden nöjer jag mig med att konstatera att så kommer det att bli med blogginläggen.

Nyköpings BIS mot Järna SK i F14 Grupp 2 under lördagsförmiddagen

Mitt första mål för lördagen blev Rosvalla där en dimmig omgivning bjöd på full aktivitet. Som vanligt ska tilläggas. Och ett uppenbart parkeringselände i och med att många parkeringsplatser försvunnit till förmån för barack-byggnader. Det blir mycket tydligt när nationella cheerleadingtävlingar avgörs i inomhushallarna, tävlingar som alltid drar väldigt många besökare till Rosvalla.

Biss-tjejerna och Järna SK bjöd på en trevlig match där hemmalaget drog längsta strået och avgick med segernsom summerades till 2-0. Bissarnas mål av Cornelia Skuthälla Hirvelä och Millie Maurer. Hatten av för båda lagens spelare som jag tycker tog många bra beslut i situationerna ute på planen. Och en extra tumme upp för Järna SK som hanterade 9-mannamatchen trots avsaknad av avbytare.

Mitt bildgalleri innehållande 114 bilder hittar du HÄR >>>

Jag tackar för insaten i dimman och önskar båda lagen lycka till framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar