söndag 12 september 2021

Blågult division 7-derby på Sjösa IP

Du som ännu inte varit på Sjösa IP borde bege dig dit för en titt. Se dig omkring, insup fotbollsvibbarna och uppskatta insatserna som lett till att det tidigare nedlagda seniorlaget återuppstod inför säsongen 2020. Vi är snart i slutet av den andra Corona-säsongen och det är synd och skam att jag inte kom till idrottsplatsen för en bevakning förrän lördagen den 11:e september.

Nu är denna punkt i min bucketlist avbockad och sinnesfriden är återställd.

Division 7-derby mellan Sjösa IF och Hargs BK U

Redan på förhand var det lätt att gissa utgången av mötet mellan Sjösa IF och Hargs BK U. De förstnämnda tappade initiativet till serieseger till Oxelösunds IK som vann lagens möte förra helgen med 3-2 hemma på Ramdalen. Om båda lagen går rent under återstoden av seriespelet är det OIK som tar hem seriesegern. Hargs BK U ligger skrynkligare till och kämpar med nystartade Nyköpings BK om sistaplatsen. Matchen på finfina Sjösa IP slutade 6-0 (1-0) efter två mål av Rasmus Aggeroth samt vardera ett mål av Eddie Jinglöv, Eric Stenius, Gustav Hagberg och Rebin Taleb Aziz.

Extra beröm domare Admir Turanovic som i mina ögon stod för en mycket bra insats. Och ett uppmuntrande ord till spelarna i Hargs BK U som dissade sig själva alldeles för mycket både innan matchstart och under pågående spel. Uppmuntra varandra och ge de unga spelarna som ska skolas in inom seniorfotbollen stöttning. Jag gissar att alla spelar för att man faktiskt tycker väldigt mycket om fotboll, eller hur?

Mina upplevelser vid Sjösa IP sammanfattas i ett bildgalleri med 151 bilder som du hittar HÄR >>>

Jag tackar för kaffet och åker mer än gärna till Sjösa (eller för den delen Krikonbacken) fler gånger i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar