lördag 18 september 2021

Problemfri seger för Råby över tabelljumbon

Lördagsvädret hade kunnat vara sämre, det regnade ju inte, men i allt övrigt måste vi nu definitivt erkänna för oss själva att hösten är här. I de Corona-stympade fotbollsserierna återstår inte många omgångar. Inomhusidrotterna har seriepremiärer. Hann jag med? Nej, men det kommer nya säsonger med möjligheter att ta fler fotbollsbilder.

Ett greppat halmstrå under lördagen blev det i alla fall när Råbyborgen besöktes. På programmet stod division 5-möte mellan Råby/Rönö IF och gästande tabelljumbon Gillberga-Lista IF. Flaggan var hissad, kiosken öppnad och grillen tänd. Som vanligt lyckades jag inte hinna med att omvandla kaffe-biljetten jag fick i entrén till den äkta varan.

Råby/Rönö IF besegrade Gillberga-Lista IF med säkra 7-1

Hemmalaget gjorde processen tämligen kort med sina motståndare. Segersiffrorna skrevs till 7-1 (5-1) efter tre inledande mål av Martin Wendt (grattis till ett äkta hattrick) samt ett mål vardera för Jesper Agerin, Henrik Denninger, Robert Andersson och Mathias Vestin. Utöver ett hattrick fick vi även se hemmalagets målvakt Didrik Bohlin enhandsrädda en straff i slutet av första halvleken. Och jag fick se en felfri mittback hos hemmalaget vid namn Patrick Skedung. Kudos!

Sedan Råby/Rönö IF genom sin derbyseger över Stigtomta IF den 4/9 förnyade sitt ägarskap över Täckhammarsbron (den står ju på spel så fort dessa lokalkonkurrenter möts) så har de verkligen tagit ansvar för sitt bro-innehav. När jag passerade nämnda bro till matchen möttes jag av följande skylt:

Råby/Rönö IF tar ansvar för sin bro

Ett par omgångar återstår för distriktets division 5-herrar och banne mig om inte Råby/Rönö har vittring på de två översta platserna i tabellen som leder till avancemang. 

Du hittar 136 bilder från lördagens match via denna länk >>>

Tack för möjligheten att åka över bron så att jag kan matchbevaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar