tisdag 4 maj 2021

Besök hos Bissarnas F06-08

Det har blivit många timmar, dagar och år som jag har varit engagerad inom fotbollen som ungdomsledare på flicksidan. Det har verkligen inte handlat om någon slags uppoffring, tvärtom har det varit ett sant nöje. Den energi man får tillbaka av barnen och ungdomarna i detta sammanhang är fantastisk. Ungdomsidrott är mycket mer än tävling och resultat. Utöver utbytet från det egna laget och de egna ledarkollegorna har jag nästan alltid uppskattat dialogen med andra lags ledare. Vi delar samma intresse och erfarenheter och har lätt att mötas i samtal.

Nyköpings BIS F06-08 under en måndagsträning på Rosvallas F-plan

Det har gått tre år sedan jag lämnade ledarrollen bakom mig. Givetvis har jag fortsatt kontakt med ungdomsfotbollen, allra mest p.g.a. att yngsta dottern fortfarande spelar på den nivån i Stigtomta IF/Oxelösunds IK:s gemensamma lag som i år kommer att spela i Flickor 15-17-serien. Det har däremot varit svårt att få tiden att räcka till för att bevaka ungdomsidrotten på samma sätt som jag försöker göra med senioridrotten här i bloggen. I dessa Corona-tider utnyttjade jag dock tävlingsvakuumet under måndagskvällen när jag tog mig till Rosvalla för att titta till Nyköpings BIS Flickor födda 06-08. Ett stort gäng väldigt glada och trevliga tjejer.

Nyköpings BIS F06-08 värmer upp

Bissarnas F06-08 kommer säsongen 2021 att spela med två lag i Södermanlands F14-serier. I respektive serie finns det 8 lag anmälda, i Grupp 1 kommer Bissarnas Röda lag att få roliga derbyn mot IFK Nyköping samt IK Tun Vit. I Grupp 2 kommer Bissarnas Blåa lag att möta bl.a. IK Tun Grön och Gnesta FF. Spännande och inspirerande matcher är att vänta och självklart är Bissarnas tjejer lika ivriga att få komma igång med matcherna som alla andra i vårt Corona-prövade land.

Huvudtränare Johnny Ohlsson

Assisterande tränare Dennis Hirvelä

Assisterande tränare Goran Dzelovski

Jag hade lovat F06-08 att fota spelarporträtt och lagbild vilket vi började kvällens träningspass med. Det var klart bättre väder än härom veckan när jag skulle fota IK Tuns damlag. Då snöade det men denna måndagskväll tittade solen fram då och då. Tyvärr fortfarande svinkallt men majvärmen kommer nog så småningom. De 22 närvarande spelarna och de 3 ledarna blev avbildade i hörnet av F-planen (bakom Baracken) och när den ordnade fotograferingen var avklarad bytte jag kamerautrustning och passade på att fota en halvtimme av lagets träning. Jag var ju ändå på plats, liksom.

Nyköpings BIS F06-08 redo för säsongen 2021

Om du är nyfiken på bilderna jag tog under träningen så hittar du dem i ett litet bildgalleri med ett 70-tal bilder HÄR >>>

Jag tackar för möjligheten att bekanta mig lite mer med ett av traktens flicklag och jag hoppas verkligen att våra vägar korsas snart igen. Tills dess önskar jag laget och ledarna stort lycka med de spännande utmaningar som ligger framför er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar