torsdag 13 maj 2021

Sjösa IF - ett av många gulsvarta lag

Södermanlands landskapsvapens gula och svarta färger återspeglas i åtskilliga idrottsföreningars matchställ. Ett rent elände på bortamatcher, om du frågar mig som gammal ungdomsledare. Men jag kan inte minnas särskilt många tillfällen då bortastället glömdes bort och lånade västar fick användas. Nåväl, vid mitt besök hos Sjösa IF under Kristi himmelsfärdsdagen var det inga matchställ framme när laget tränade.

Sjösa IF:s fotbollsherrar tränade i torsdagens finväder

Mitt Sjösa-besök var en tvåstegsraket där första etappen ägde rum under tisdagskvällen. Lagfotografering stod på programmet och inkluderade lagbild och spelar/ledar-porträtt. För att ge chansen till de som inte kunde närvara under tisdagskvällen bestämdes att jag även skulle titta till dem i samband med torsdagsträningen, och detta blev andra etappen av detta äventyr. En träning som flyttades från kväll till förmiddag, man ska givetvis utnyttja möjligheterna som en helgdag innebär.

Sköna Sjösa IP ...

... denna pärla bland idrottsplatser i Nyköpingsområdet

Efter några år i träda har nu Sjösa IF:s seniorverksamhet på herrsidan fått luft under vingarna. Fjolåret visade dragningskraften och det har fortsatt även inför säsongen 2021. Spelarna har hittat till verksamheten och det är extra roligt att även ledarstaben kunnat växa inför årets seriespel i division 7 Sydöstra.

Några av Sjösa IF:s ledare i samspråk innan torsdagsträningen påbörjades

Ju djupare i fotbollsmyllan vi gräver oss desto större igenkänning och lokal prägel får serierna. Sjösa IF kan se fram emot mängder av härliga derbyn i sin division 7-serie om och när pandemi-restriktionerna lättar. IK Tun, Hargs BK U, nya lagen Nyköpings BK och Trosa Balkan FC, Oxelösunds IK, Nävekvarns GoIF, Västerljungs IF samt Stjärnhovs IK men också lite mer avlägsna Södertälje FF U utgör motståndet denna säsong. Kul, inspirerande, utmanande.

Med eller utan publik på Sjösa IP, det är frågan inför säsongen 2021

Det märks hur engagerade alla är i och kring Sjösa IF:s fotbollsverksamhet. Och denna glöd bidrar naturligtvis till trivseln. Inte konstigt att de nu tangerar 30-strecket i spelartruppen. Att dessutom ha både en sjukvårdsansvarig och en evenemangsansvarig bland ledarna i staben är ju glimrande.

Tydlighet under instruktionerna för nästa uppvärmningsövning

Den kompletterande fotograferingen i samband med torsdagsträningen gav mig möjlighet att även plåta lite träningsbilder. Just nu ges inte möjlighet att fota så mycket annan lokal fotboll än just träningar. Seniorlagen får inte spela träningsmatcher och går ivrigt och väntar på besked om när seriespelet kan släppas loss. För Sjösas herrar är det dock en fördel med så många tillgängliga spelare, de kan i alla fall spela 11 mot 11 på träningarna med tanke på den stora trupp de förfogar över.

Genomgång inför en ny inläggsövning på Sjösa IP

Jag har levererat lagbild och många ledar/spelar-porträtt till föreningen som de kommer att lägga in på sin hemsida inom de närmaste dagarna. Men jag kan nog tillåta mig själv att publicera den lagbild jag valde ut som "officiell" även här i bloggen. Kanske är det att spoila för Sjösa IF men vad tusan ...

Sjösa IF:s herrlag 2021

För den nyfikne går det att hitta bilderna jag tog under torsdagsträningen via den här länken >>>

Jag passar på att önska gulsvarta Sjösa IF stort lycka till i årets seriespel! Tack för att jag fick komma och fota er men även för kaffet x 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar