söndag 19 juni 2022

Tre års väntan på folkrace

Det har dröjt osedvanligt länge sedan jag fotade motorsport. Pandemi, höftartros och orörlighet efter en operation med efterföljande komplikationer har hållit mig borta från banorna, grusvägarna och spåren. Damm på kamera-sensorerna har jag redan så jag kan inte skylla på att jag behöver vara rädd om utrustningen. Helgen den 18-19/6 var det äntligen dags att rikta uppmärksamhet och fokus på SMK Nyköpings välarrangerade tävlingsevenemang som denna gång var 2-dagars folkracetävling på Björshultsbanan.

Folkrace på Björshultsbanan den 18-19:e juni 2022

SMK Nyköping har redan hunnit arrangera sin trevliga kvällstävling för folkraceklassen i början av maj och sedan följde de upp med Gästabudstrofén den 4/6. Suget efter tävlingar är stort och inför 2-dagarstävlingen släppte de på ytterligare ekipage upp till 170 anmälda med en hel del uppskrivna på reservlistan. Massor av tillresta deltagare och depåområdena runt tävlingsbanan var ett myller av fordon, husbilar och serviceplatser. Samt en och annan tävlingsledare ...

Biträdande tävlingsledare Niclas Svensson och tävlingsledare Hampus Juteryd

Något stort reportage från årets upplaga av 2-dagarstävlingen kommer du inte att få. Jag sneglade tillbaka till 2019 och insåg att min ambitionsnivå var betydligt högre den gången. Här hittar du det blogginlägget. Min tid och energi räcker inte riktigt till för detta numera, därmed nöjer jag mig med att i första hand ta bilder och sedan skriva ett kortare blogginlägg för att därigenom få ut länken till bildgalleriet.

En liten, liten del av publiken som sökt sig till Björshultsbanan under lördagen

Om du är intresserad av hur det gick i de olika klasserna av denna 2-dagarstävling kan du använda dig av den här länken. Och om du vill ta del av bilderna i mitt bildgalleri så hittar du 270 bilder HÄR >>> Jag fotade under lördagseftermiddagen och täckte ungefär heat 43-63, typ.

Stort tack för ett par fantastiskt trevliga och inspirerande timmar vid folkracebanan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar