söndag 19 mars 2023

Råby Skoog Cup 2023

Det dåliga samvetet sitter i sedan jag missade mellandagarnas bandycup i Katrineholm. Att jag då blev sjuk från jul till nyår var inte kul och ännu värre var det att det gick ut över en sportbevakning som jag lovat. För att råda bot på det dåliga samvetet tog jag chansen att åka till Kronfågel Arena under helgen den 18-19/3 då Katrineholm Bandy arrangerade Råby Skoog Cup för U12-lag. Min ambition var att se de fyra inledande matcherna för att på så sätt ha haft alla åtta deltagande lag framför kameran.

Lördagsunderhållning i bandyhallen, här ser vi Katrineholm Bandy mot Sandvikens AIK

Cupens åtta lag delades in i två grupper och de spelade 9-mannabandy. För många av deltagarna var det första kontakten med 9-mannaspel eftersom de har denna spelform framför sig kommande säsong. Matcherna spelades 2x20 minuter. Lördagens gruppspel följdes av slutspel under söndagen och i skrivande stund är det endast minuter kvar innan finalen ska avgöras. Dit tog sig Sandvikens AIK och IFK Vänersborg.

Örebro SK representerades på läktaren av några tappra supportrar och en lysande flagga

När jag har sett ungdomsbandy så slås jag över hur duktiga de är. Hade jag kunnat åka skridskor så bra som dessa 11-12-åringar hade jag varit glad(are). Och av de matcher jag valde att se vill jag nämna mötet mellan IK Sirius och Örebro SK, en match som vanns av de förstnämnda med 3-2 men som var både välspelad och jämn.

För att ha koll på cupen rekommenderar jag klubbens sida >>>

Resultat hittar du HÄR >>>

Mina 200 bilder från de inledande matcherna hittar du HÄR >>>

Tack för en kylslagen men trevlig stund bredvid bandyisen. Nu ska jag försöka få liv i den av mina kameror som bestämde sig för att ge upp mitt under lördagens fotoäventyr ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar