tisdag 18 juni 2013

Tuns andralag starkast i Trosa

För andra kvällen i rad gav jag mig själv utmaningen att fota i nedgående sol och med en fotbollsplan i halvskugga. Tisdagskvällen tillbringades på Skärlagsvallen i Trosa där hemmalaget Trosa-Vagnhärad DFF mötte IK Tun 2 i damernas division 4. En match som stod och vägde både länge och väl men med visst övertag, kanske tack vare rutin och en jämnhet i prestationen både som lag och individuellt i 90 minuter, kunde IK Tun vinna med 3-2 (2-1.)


IK Tuns Åsa Stridh med koll på boll.

Det blev en del intryck, lite nya ansikten att presentera och ett gäng bilder som ska redigeras. Jag gör som senast, ber om anstånd till åtminstone någon gång under onsdagen innan jag kan lova slutrapportering. (Eventuellt kan det dröja ända till torsdag.)

Jag har i och med denna matchbevakning hunnit se samtliga lokala damlag åtminstone en gång under vårhalvan av seriespelet, och det har varit min målsättning detta år. Tyvärr kan jag inte se det intressanta division 3-derbyt mellan IK Tun och Hargs BK under onsdagskvällen (matchstart klockan 19.00 på Enstaberga IP), så istället återstår bara för dig att pallra dig dit och se den live! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar