söndag 9 juni 2013

Söndagsnöje: IFK 3 möter Dunkers IF

Kanske blir detta inte vad du förväntat dig. Någon matchbevakning i traditionell mening har jag inte ambitionen att göra. Jag har inte berättat om IFK Nyköping 3 och Dunkers IF i ett inför-reportage. Men likväl ska de nu spela en division 4-match på Rosvallas konstgräsplan B.

För mig blir det en trevlig fotografering och IFK 3 har jag ännu inte sett denna säsong. Men jag misstänker att några av spelarna visat upp sig i samband med någon av IFK:s division 2-matcher. Och Dunker är ett lag jag stött på då och då genom åren, så det känns som ett välkommet återseende.

Låt oss slippa regn de närmaste 2 timmarna!

2 kommentarer:

  1. Inte gick det att undvika regn. Och hagel. Tyvärr kan det bli lite genomförandeproblem eftersom åskan rullar allt närmare.

    0-0 i halvtid är det och IFK har definitivt grepp om matchen. Men det gäller ju att sätta bollen också.

    SvaraRadera
  2. Regnet har tillfälligt upphört, åskan rullar på alla sidor om Rosvalla och Dunker var de som jublade högst och mest efter matchen som slutade 0-0.

    SvaraRadera