lördag 1 juni 2013

Bevakning IFK Nyköping - Gideonsbergs IF

För att inte känna sig vilsen i tillvaron är det lämpligt att skapa regelbundna rutiner. Därför är jag även denna lördag på Folkungavallen i Nyköping för att se hemmalaget IFK Nyköping spela division 1-fotboll. Denna gång står Gideonsbergs IF för motståndet och även om laget än så länge är nollat i serien så har de unga Västerås-spelarna en hel del talang att hota med.

Det allt tjockare molntäcket lär inte förskona oss från regn. Men det är också en årlig tradition att det åtminstone ska regna någon match på Vallen... Jag ska försöka att ha sinnesnärvaro nog för att lämna en eller annan fortlöpande matchrapport i kommentarfältet till detta inlägg.

Häng med!

11 kommentarer:

  1. Innan matchuret nått 5 minuter leder IFK med 2-0. Båda målen av Hanna Persson.

    Det regnar...

    SvaraRadera
  2. Pausvila och fortsatt ledning för IFK med 2-0. Gästerna har inte tillåtits vara på IFK:s planhalva särskilt många gånger. Men det är "bara" 2-0!

    Det regnar väldigt mycket...

    SvaraRadera
  3. I andra halvleks 20:e minut gör IFK 3-0 PÅ STRAFF.

    jo, fortsatt regn...

    SvaraRadera
  4. 4-028:e minuten av andra halvlek. GRäsligt vackert av inbytta Saosann Rammo. 9ch för ordningens skull ska nämnas att det var Edina Begovic som satte straffen.

    SvaraRadera
  5. 5-0 i 38:e minuten av andra halvlek, Hanna Persson.

    Jo, det regnar men inte lika mycket...

    SvaraRadera
  6. Matchen slutar 5-0.

    Och det har NÄSTAN slutat regna!!!

    SvaraRadera
  7. Hur tyckte du Gideonsberg spelade? Framträdande spelare i bortalaget mm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag kan inte ge ett uttömmande svar på hur gästande Gideonsbergs IF spelade. Ska någon enskild spelare framhållas är det nog nr 10, Priscilla Burgos, som också fick pris som dagens bästa hos gästerna.

      När laget tilläts samla kraft på egen planhalva rullade de boll riktigt säkert men samtidigt var inte IFK sena att straffa dem om minsta osäkerhet kom "upp till ytan". De två tidiga målen för IFK visade att backlinjen lät sig stressas.

      Jag hade kanske förväntat mig att tuffa IFK skulle dra på sig en och annan frispark men faktum är att Gideonsberg nog drog på sig fler. Lite vårdslöst kanske och straffen var det ingen tvekan om då tröjdragningen var lite för tydlig.

      Jag brukar inte hinna titta på matcherna med ögon genom kameran, hemmalagets och bortalagets spelare och samtidigt hinna matchrapportera och föra anteckningar för kommande blogginlägg. Oftast/alltid får analysen av bortalagets prestation stryka på foten. Om jag inte fotade skulle jag antagligen ge mig själv mer tid för analys men nu är fotograferingen prio ett för mig och min blogg. Hoppas svaret ändå är hyfsat tillfredsställande. :-)

      Radera
  8. Tack för svaret från en som inte kunde vara på plats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen med frågorna! Jag samlar ihop mina anteckningar och bilder men kommer att skriva ur Nyköpingsfotbollens perspektiv. Sammanfattning av matchen med filmsekvenser kommer du att kunna hitta på lokalsporten.se som var på plats under hela matchen. Deras sida kan varmt rekommenderas!

      Radera
    2. Oj, för tillfället ligger lokalsportens server nere men matchsammandrag kan hittas via nedanstående länk:
      vimeo.com/lokalsporten

      Radera