onsdag 26 juni 2013

Division 1-möte på Vallen

En matchstart klockan 20.00, även om det är endast dagar från midsommar, tarvar en molnfri kväll för att ljuset ska räcka hela vägen. Särskilt viktigt på Folkungavallen i Nyköping som inte bara kännetecknas av sitt naturgräs utan även för sitt naturljus. Ingen elbelysning där!



Nåja, jag är på plats och många med mig. Det blir någon slags pytt-i-panna-bevakning från min sida när IFK Nyköping spelar mot Enköpingslaget Fanna BK. IFK leder efter första halvlek med 2-0.

2 kommentarer:

  1. Jaha, jag lyckades med konststycket att skicka upp detta inlägg innan jag var klar. Och sedan kunde jag inte ändra det med hjälp av telefonen... Skulle haft med en blurrig bild från Folkungavallen.

    Nåja, IFK kostar på sig att bränna en straff i andra halvlek men några fler mål blir det inte utan segern skrivs till 2-0.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när jag kommit hem kan jag "äntligen" publicera min blurriga bild i detta inlägg!

      Och med lite tur kommer en kortare text och några få ytterligare bilder från matchen i ett senare blogginlägg. Exakt när det inträffar kan jag inte skriva men räkna med att det händer under torsdagen!

      Radera