måndag 22 augusti 2022

Norrköping Troján har motlut i Superallsvenskan

Det är fortsatt tufft för Norrköpings rugbykrigare i Superallsvenskan. Efter lördagens match mot de långväga motståndarna Pingvin Rugby Club konstaterar jag att poängskillnaden upp till de övriga tre lagen i super-serien är stor även om det spelmässiga gapet inte pekar på lika stor differens. Troján var trots allt silvermedaljörer ifjol efter att ha förlorat mot Stockholm Exiles i finalmatchen på Gubbängen. Serieupplägget är helt annorlunda i år men uppenbarligen även Trojáns slagkraft.

Norrköping Troján mötte Pingvin Rugby Club på Bollspelaren lördagen den 20/8

Jag värmde under lördagen upp med att fota en fotbollsmatch hemma i Stigtomta innan jag brände ner till Norrköping för att fota 15-mannarugby. Kul att se Troján, förstås, men även att stifta bekantskap med trelleborgarna i Pingvin. Deras damer såg jag i SM-slutspelet i 7-manna under SM-veckan men herrarna deltog inte med något lag den gången.

Luftigt på Bollspelaren läktare men de som kom fick ändå så god underhållning

Det dröjde länge innan något annat än minut- och sekundsiffrorna ändrades på resultattavlan bredvid planen. Troján satte en straff till 3-0 i 22:a minuten. Sedan kom ett försök för Pingvin med efterföljande målspark fram till 3-7 i 27:e minuten. Siffror som följde med in i pausvilan. En bit in i andra halvleken reducerar Troján via ett försök och under någon minut var ställningen 8-7 innan gästerna gjorde ännu ett försök. Att detta skulle bli de sista poängen i matchen visste ingen då men tillställningen slutade 8-12. Det var ytterst nära att Trojan lyckats med ett försök i 70:e minuten men man fick inte ner bollen i backen bakom linjen, den stoppades framgångsrikt av Pingvin-försvaret ett par decimeter från marknivån i högen av spelare.

Jag har plockat ut ett gäng bilder från matchen som du hittar HÄR >>>

Än återstår några omgångar och jag hoppas att jag får chansen att se ytterligare någon match innan vi stänger säsongen 2022. Gubbängen, Enköping och Norrköping ligger onekligen inom någorlunda realistiska avstånd från världsmetropolen Stigtomta ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar