torsdag 6 oktober 2011

Skyttedrottningar och målskyttar 2011

Jag närde en ambition att sanningsenligt redovisa samtliga lagens "skyttedrottningar" (i respektive division.) Vad gäller uttrycket "sanningsenlig" går jag bet. Varför? Jo, när jag tittade på Södermanlands Fotbollsförbunds hemsida i jakt på fakta fastnade jag på division 5 Södra och fem (!!) matcher där inte målskyttarna registrerats! Målen är förvisso bokförda... Värst drabbad av detta är IFK Nyköping 3 där 29 (!!!) mål inte fått sin rättmätiga ägare. Efter lite snokande i IFK:s egna matchreferat har det gått att härleda 14 av dessa mål. Och för Ålbergas damer i 7-mannaserien nere i Östergötland finns inga målskyttar registrerade överhuvudtaget. Så där böjer jag mig för omständigheterna och får helt sonika hoppa över dem i redovisningen av respektive lags bäste målskytt.


Här följer en uppräkning av målskyttar samt de mål som de för närvarande finns registrerade för på SöFF:s hemsida.


Hanna Persson, IFK Nyköping, 24 mål och överlägsen skyttedrottning i division 2 Södra Svealand!


Sofia Sjöberg, IK Tun, 20 mål och skyttedrottning i division 3-ligan!

Natalie Öberg, IFK Nyköping, 17 mål i division 3.


Malin Bosma, Nyköpings BIS, 8 mål i division 3.


Lina Hasselberg, Oxelösunds IK, 5 mål i division 3.


Alma Sjödahl, Hargs BK, 14 mål i division 4.


Cecilia Brissman, IK Tun, 13 mål i division 4.


Tove Almqvist, IFK Nyköping, 8 mål i division 5. (Eller troligtvis 10 mål...)


Moa Ivehammar, Stigtomta IF, 5 mål i division 5.


Sara Johansson, Oxelösunds IK, 3 mål i division 5.


Sofia Rundström, Hargs BK, 2 mål i division 5. (Sofia har sällskap på 2 mål av Jeanette Vestin, Denise Flisell och Madeleine Hagman.)


För övrigt noterar jag att även IK Tun via sin hemsida gått ut med att de har ett par öppna provträningar inplanerade i vecka 42. (Bissorna har genomfört sina provträningar den innevarande veckan.)


Och än finns möjligheter att se lokal fotboll! Nu på lördag med start klockan 15.00 på Rosvallas gamla konstgräsplan spelar IFK:s duktiga 95:or kvartsfinal i SM för F16 mot Norrstrands IF (från Karlstad.) Åk ner och heja på dem, det är de definitivt värda! :-) Och grattis IFK till kvartsfinalplatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar