lördag 1 oktober 2011

Avslutsdag för division 3-lagen

Lördagen den 1/10 var en hektisk dag för division 3-damerna i och med att serien avslutades med spelstart kl 15.00 på eftermiddagen. Och som alla säkert noterat är vädret mer sommar än höst just nu! En riktigt härlig helg att avrunda serierna.




Dagens stjärna-i-kanten går till IK Tun:s damer som lyckades med något inget annat lag i division 3 gjort på hela säsongen. De luggade nämligen Slagsta United på poäng när de hemma på Enstaberga IP spelade 2-2 med det duktiga Eskilstuna-laget. Grattis Tun (som därmed också förblir obesegrade på hemmaplan i division 3!)



En strong insats gjorde också Nyköpings BIS tjejer som på bortaplan vann med 3-1 över Flens IF-Södra.

Mycket tyngre måste det kännas för Oxelösunds IK som idag åkte på stryk i bottenmötet mot Hällbybrunns IF. Hällby-damerna vann på hemmaplan med 5-0 och därmed är division 3-äventyret över för Oxelösunds-laget för denna gång. :-(




I och med dagens avslutning av division 3, förra helgens avslut av division 2 och Östergötlands 7-mannaspel (grattis för övrigt till Ålberga GIF som tog en mycket hedrande andraplats i år) så återstår söndagens avrundning av division 4 och division 5 Södra. (Hargs BK ser ut att få det lite körigt i och med att både A- och U-lag avslutningsspelar med start kl 15.00.)

Dags att låta grässkorna vila en period.

Själv ägnade jag dagen långt från fotbollsplaner i Kolmårdens Djurpark (även om jag hade med mig några fotbollstjejer i sällskapet.) Men inför söndagens matcher tror jag att det får blir en avslutande matchbevakning. Det finns ett lokalt lag jag endast sett en gång i höst och de ska på bortaplan möta ett lag som kan åstadkomma det aldrig Slagsta United mäktade med (intakt vinstkolumn.) Kanske, kanske blir det en resa västerut i morgon eftermiddag...

Själv tog jag det lugnt i solen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar