lördag 8 oktober 2011

Kvartsfinal i SM F16

Vadan detta? Flickfotboll på en blogg om damfotboll?? Jag ska förklara varför.


1. IFK Nyköpings duktiga 95-gäng utgör stommen i föreningens U-trupp i damfotbollen. De har under säsongen visat upp sitt kunnande i damernas division 3 och division 5. Väl värda att hålla ett öga på!


2. Mitt objektiv är äntligen uthämtat från en 4-veckors service. Hela objektivet nerplockat för byte av stabiliseringsmotor ("IS" i Canon-världen.) Måste omgående testas!


3. Det är min blogg. Jag skriver vad jag vill... ;-)


Lördagen den 8/10 2011 spelade IFK:s 95:or (även kryddat med några yngre löften) kvartsfinal i SM i klassen F16. Matchstart kl 15.00 på Rosvalla i Nyköping. Motståndare i kvarten var Norrstrands IF från Karlstad. Långväga gäster minsann. Jag åkte till tassemarkerna i utkanten av stan för att fota lite men tänkte ursprungligen inte göra ett blogginlägg, vilket jag nu ändå gör. Det får bli ett bildreportage snarare än ett matchreferat (Littorin lär göra det så bra på IFK-tjejernas egen hemsida!)


Följ med i matchen genom följande bilder:


Match på Blåsvalla. Och faktiskt, en regnskur hann vi med. Och sol.


Och ALLA var där! Massor av åskådare, fotbollssuget finns kvar i elfte timmen av säsongen.


Norrstrands IF fick träna avspark några gånger. Förutom i början av ena halvleken blev det 7 gånger...


Stina Röken inledde målskyttet och gjorde ytterligare 2 mål!!


Mycket måljubel blev det. Här Stina och Tove med en extatisk Jonas Karlsson i bakgrunden!


Saosann Rammo gjorde två mål idag.


Tove Almqvist knoppade in sitt mål i matchen.


Agnes Szabo avslutade IFK:s och matchens målskytte med sitt 7-0-mål.


Och över allt vakade kapten Matilda Thell.


Kramkalas med hela laget. Dags att ladda om för semifinalen i Gävle/Sandviken den 29/10.


En eftermiddag väl värd att tillbringa på Rosvalla. I bakgrunden hörde vi Bissarnas herrar vinna sin sista seriematch för säsongen. Och på nya konstgräsplanen tränade typ ett 100-tal unga fotbollsspelare något som kallas "amerikansk" fotboll. Men de använder ju händerna...


Vi önskar alla IFK lycka till i slutspelet den 29-30/10!


Och när man ser alla IFK:s unga talanger tänker man på sig själv, 46 år gammal, som nu går från löfte till "late bloomer". Alltid något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar