lördag 26 februari 2022

Inte bra någonstans IFK

Det är nästan exakt två år sedan jag senast fotade en handbollsmatch. Jag får backa tillbaka till den 28/2 2020 och sedan kom det en pandemi emellan. Förra säsongen blev det inte mycket med och denna säsong har jag försökt återhämta mig efter min trassliga höftledsoperation. IFK Nyköpings handbollsherrar har haft det tufft när de tävlat, trenden de senaste åren har varit nedåtgående. Bärande spelare har försvunnit och poängen har uteblivit. Med endast några omgångar kvar av denna säsong ligger laget mellan de jobbiga strecken för negativt kval. Men en seger under fredagskvällen mot sämre placerade Skuru IF skulle ge kontakt med laget ovanför strecket.

Tufft för IFK Nyköpings handbollsherrar mot Skuru IF på Rosvalla under fredagen

Gratisentrén skulle normalt sett ha dragit en hel del publik. Nyköping har handbollstraditionen men efter två års restriktioner har inte idrottspubliken hittat tillbaka till arenorna nu när det äntligen är fritt fram igen. Denna fredag var det 235 åskådare på läktarna i A-hallen och frånsett några bortasupportrar var det en snopen och lätt plågad publik som lämnade hallen efter 60 spelade minuter. Det här var sannerligen inte bra av IFK, inte bra någonstans. Tyvärr.

Traditionell handbollsfredag i IFK Nyköpings regi

Matchen avgjordes redan i inledningen. Några brända straffar för hemmalaget och gästernas målvakt fick ett övertag som gjorde att han resten av matchen kunde briljera. Efter drygt 10 minuters spel gjorde IFK sitt första spelmål fram till 2-6. I halvtidspausen stod det 8-16 på resultattavlan. Drygt halvvägs in i andra halvlek hade vi 13-26 innan gästerna slog av på takten och hemmalaget fick lite mer att säga till om. När matchen var slut lyste 19-28 på tavlan.

Insatsen lovar inte gott för fortsättningen. Nu handlar det om att lyckas hålla sig kvar på kvalplatsen för IFK och sedan repa mod till kommande kvalspel mot hungriga motståndare.

Du hittar mina bilder från handbollsmatchen HÄR >>>

Jag håller båda tummarna för IFK:s handbollsherrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar