fredag 11 maj 2012

Derby i soff-koma-tider

Det går ju egentligen inte. Fotbollsmatch en fredagskväll med start klockan 19.30. Ingenting får tydligen vara heligt, inte ens fredagsmyset. Nåja, med halva huset fullt av studenter (det närmar sig i alla fall med stormsteg) kan det vara klokast att fly fältet och då dra till ett annat fält, Rosvalla.

Nyköpings BIS spelar ikväll division 3-derby mot Hargs BK. Ingen vidare road trip för Hargs-tjejerna. Konstgräs och jag tror det är plan A (annars tar jag plan B och letar mig fram till rätt plan.)

Jag räknar med en "matchbevakning light". Visst är kameran med men mulen himmel och dålig planbelysning kan innebära usla fotoförhållanden och sparsamt med plåtar från drabbningen. Men en och annan textrad senare ikväll/imorgon blir det och kanske även halv- och fulltidsresultat här i kommentarsfältet.

Kommer Bissornas första poäng ikväll? Har Hargs försvarsträningar varit så effektiva så de nollar Bissorna ikväll? Kommer regnet att ha huvudrollen? Får undertecknad sova senare ikväll trots Beppemössklädda gäster?

Häng med så får du se! :-)

4 kommentarer:

  1. 2-2 efter en underhållande och händelserik första halvlek. Månghövdad publik, kvällssol och trots vinden uthärdligt på Rosvallas konstgräs plan A.

    Se där, svar på många av frågorna redan i halvtid!

    SvaraRadera
  2. Rättning mitåt. Ledning för Biss i halvtid med 3-2. Tydligen gjorde Sofia Kjellberg mål direkt i inledningen av matchen (jag var nog i foajen då 1 minut försenad...)

    SvaraRadera
  3. Slut efter en lika händelserik andra halvlek. Biss vinner med 5-3. Och naturligtvis regnskur modell rejäl.

    SvaraRadera
  4. Klockan har nu blivit 23, bilderna har bara skummats igenom en gång och någon färdig text har jag inte fått ihop. Sorry alla ivriga bloggbesökare, men jag orkar inte pressa ur de två timmar som återstår innan bilder och text är uppe på bloggen. För en gång skull får SN bli först med text och bild... ;-)

    Jag återkommer under lördagen med några matchbilder från den underhållande derby-matchen och önskar alla en god natt!

    SvaraRadera