lördag 5 maj 2012

Det är mycket nu

Lördag och i och med det också en dag som kan fyllas med hur mycket fotboll som helst. Efter en vecka då jag inte riktigt haft tiden att sätta mig ner för att skriva det sista "Inför seriespelet 2012..." Så borde jag kanske sitta framför datorn istället? Nää.

Jag börjar min dag med 7-mannafotboll på Tängsta IP. Stigtomta IF:s F02/03 tar emot Gnesta FF. Efter 1 minut ligger Stigtomta under med 0-2.

Om vinden för mig i rätt riktning blir nästa stopp på Enstaberga IP där IK Tun tar emot Nyköpings BIS i damernas division 3. Matchstart kl 13.00. Derby, blir intressant. Ska Bissorna ta sina första poäng eller kan ett taggat hemmalag sno åt sig alla 3 poäng?

Slutligen laddar i alla fall jag för division 2-match då IFK Nyköping tar emot gotländska Dalhem IF kl 15.00. Jag måste bl.a. ta reda på varför damerna spelar på Rosvalla och inte på hemmaborgen Folkungavallen.

Häng med!

8 kommentarer:

  1. Stigtomta-flickorna som i allra sista sekund bestämde sig för att anmäla ett lag även i 7-manna (man fick plötsligt massor med nya tjejor som var ett eller två år för gamla för att spela 5-manna) har ett 4-målsunderläge att ta ifatt i andra halvlek. Njae, men de ser ut att ha skoj och det ÄR huvudsaken!

    SvaraRadera
  2. Det blev 8-2 till Gnesta FF i flickmatchen mot stigtomta IF.

    Nu är jag på Enstaberga IP där division 3-derbyt precis dragit igång.

    SvaraRadera
  3. Efter första halvlek mellan Tun och Biss har vi 1-1. Båda målen på straffar i 23:e och 25:e minuten. Tätt, jämnt och ganska högt tempo. Tyvärr ställer den starka vinden till det lite för spelarna.

    SvaraRadera
  4. Tun vinner med 3-1 efter 2 mål i slutet av en halvlek som allt mer ägdes av Bissorna. Tänk vad märklig idrott kan vara.

    SvaraRadera
  5. Nu har jag tagit mig till Rosvallas konstgräsplan C där det ska spelas division 2-fotboll. Oj vad det blåser här!

    SvaraRadera
  6. IFK har tagit ledningen med 1-0 efter ca 8 minuter.

    SvaraRadera
  7. I paus leder iFK med 3-0. Lite luddigt med målskytterna men Alma gjorde senaste pytsen.

    SvaraRadera
  8. Komfortabel vinst för IFK. Dock mållöst i andra halvlek.

    SvaraRadera