tisdag 14 augusti 2012

Dambroängen - en augustitradition

De av er som hängt med från allra första början här på bloggen kommer kanske ihåg att jag i mitten av augusti förra året var i Ålberga på Dambroängen för matchbevakning. Då var datumet den 18:e nu är vi på den 14:e men motståndet är nu som då närmaste seriegrannarna Kvarsebo IK för Ålberga GIF:s stolta fotbollsdamer.

Det kommer att krävas lite extra av hemmalaget idag om de ska lura gästerna på poäng. I våras när lagen möttes på Kvarsebos hemmaarena vann Kvarsebo-tjejerna med 3-0. Och för att Ålberga ska ha en chans på en placering i tabellens topp när serien är slut är detta en nyckelmatch enligt vad jag kan räkna ut!

Läget i den östgötska 7-mannaserien är att Åtvidaberg precis som ifjol toppar tabellen med Kvarsebo på en andraplats med 13 poäng (18-10 i målskillnad.) ÅGIF ligger för närvarande på 5:e plats med sina 11 poäng (22-12 i målskillnad.) Visst är det en s.k. 6-poängsmatch ikväll men också ett derby.

Det är på Dambroängen man ska vara i afton!

1 kommentar:

  1. Jaha, då har jag lärt mig något. T.ex. att Tele2 INTE har täckning för något som ens liknar mobilt datanät vid Dambroängen. Min "inför-text" gick inte iväg förrän Kiladalen är min följeslagare på min resa hemåt.

    Nåväl, av hemmalagets förhoppningar om vinst blev det intet. Förlust för Ålberga med 2-4 (0-3.) Mer text och kanske någon bild kommer senare.

    SvaraRadera