lördag 18 augusti 2012

Nödvändig prioritering

Min vana trogen borde jag måhända vara på Folkungavallen under lördageftermiddagen då IFK Nyköping möter spännande motstånd i form av Enskede. Men föräldraplikten och föreningsarbete kallar och i detta fall är det inget att tumma på. Att genom eventjobb dra in pengar till verksamheten har Stigtomta IF profilerat sig med sedan många år. Diggiloo-turne'n har mer än en gång varit vid Ulriksdals Slott och så även i år. Vi föräldrar och en hel del ledare i Stigtomta IF hjälper till med allt från scen-bygge (och rivning) till biljettriv, värdar och staketvakter.

En tidig lördagsmorgon följs av en innehållsrik dag innan en arbetsintensiv kväll och natt tar vid. Tillsammans kan man åstadkomma mycket och även känna delaktighet i verksamheten och föreningens ekonomi. Därför blir det ingen matchbevakning denna lördag men jag hoppas verkligen att hemmapubliken blir ordentligt underhållen!

Ha en underbar helg!

1 kommentar:

  1. Aj aj aj. I över ett dygn har rubriken varit felstavad i detta inlägg utan att jag sett och korrigerat det... :-(

    Jag ber om ursäkt. Felstavningen åtgärdad. Kan jag tillåtas fortsätta skylla på tangentbordet på min smartphone?

    SvaraRadera