lördag 25 augusti 2012

Bevakning Hargs BK - Åkers IF

Division 3-matcherna avlöser varandra. Jag är snubblande nära ett kritiskt driftstopp då mitt anteckningsblock i det närmaste upplöstes i vätan under fredagskvällen. (Att ta sig en blöt kväll kan betyda fler saker men ni som var utomhus på Rosvalla kl 19.30 vet vad jag menar.)

Tjejerna i Åkers IF kölhalade HBK i våras, vann med 7-1 den 27/5, och måste ses som skyhöga favoriter idag. Jag har nog aldrig sett Åkers damlag spela fotboll annat än inomhus så det här ska bli skoj att följa.

Jag får nog förvarna ivriga bloggläsare och bildfluktare. En kvällsutflykt till människobyn Vrena och en söndag i Söötälje med 9-åringen på zonsammandrag gör att text och bild från Krikonbacksdrabbningen dröjer mer än vanligt. Men ni vet "tålamod är en dygd".

2 kommentarer:

  1. Hmm, 0-4 i pausen och Åker har i alla fall initialt kört över ett darrigt hemmalag. Harg har hostat upp sig men de har en skicklig motståndare framför sig som äger alla delar av planen.

    SvaraRadera
  2. Behärskat och kontrollerat spelar Åker av andra halvlek, vinner med 6-0 och ger Harg en rejäl lektion.

    SvaraRadera