torsdag 20 december 2012

Utmärkelse för Årets Hemsida 2012

Jag gillar internet och hemsidor rent generellt. Extra mycket ger jag tummen upp för informativa och levande hemsidor bland fotbollslagen jag hyser extra intresse för. Tyvärr har en hel del av lagmedlemmarnas diskussioner förflyttats från hemsidornas gästböcker till stängda grupper på Facebook. Visst, det är säkert på Facebook de flesta nås numera (allra helst om man har en smartphone i näven mest hela tiden.) Men för mig som extremt nyfiken utomstående har diskussionerna (som verkligen kan vara både högt och lågt) försvunnit utom synhåll.

I samband med förra årets utmärkelse räknade jag upp de olika plattformar lagen använde till sina hemsidor. Jag ska inte haka upp mig allt för länge på detta i år men kan konstatera att för de som använder laget.se verkar det i många fall ha varit hemskt traumatiskt när de tidigare i år gjorde en rejäl plattforms-uppgradering. De som slarvat med medlemsupplägg m.m. tidigare lär ha fått betala priset i samband med förändringen!

Två klubbar som bytt plattform sedan förra året är Nyköpings BIS och IFK Nyköping. Störst förbättringspotential fick IFK Nyköping som lämnade en ganska trött lösning, men båda klubbarna återfinns nu i svenskalag.se-lösningen som ser riktigt snygg och prydlig ut.

I ett något varierande startfält utkristalliseras en tydlig vinnare bland bevakningsområdets hemsidor på damsidan. Även om segern är nästan lika klar som förra året har framförallt Nyköpings BIS tagit sig ett litet steg närmare och en ännu högre intensitet i deras skrivande kan på sikt ge årets segrare en tajtare kamp. Vi reser oss upp, lyfter på hatten och säger "Grattis" till årets suveräna vinnare (för andra året i rad) till titeln "Årets Hemsida":

IK Tun!




Ni hittar till Tun-damernas hemsida via denna länk.

Och när vi nu närmar oss jul och bloggaren känner sig lite extra givmild kan jag härmed lova inte bara årets segrare utan även de andra lagen i bevakningsområdet en omgång matchbilder till den egna hemsidan vid åtminstone ett tillfälle den kommande säsongen! Allt för att hålla hemsidorna vid liv. Det enda ni behöver göra är att höra av er så att jag vet i förväg att intresse finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar