torsdag 25 oktober 2012

IFK Nyköpings internmatch 25/10

I en temperatur som endast kan passa en inuit eller möjligtvis Ola Skinnarmo spelade under torsdagskvällen IFK Nyköpings damer en internmatch på Rosvallas konstgräsplan B. Trots höstmörker, kyla och årets första snöflingor drog IFK:s internmatch till sig en hel del intresse även bland oss hang arounds.


Kompakt mörker runt KGB i den sena oktoberkvällen.

Jag konstaterade när jag gick ett par varv runt planen att det var många mycket unga talanger med i denna internmatch. 97:orna, som jag i vissa delar tyvärr har lite för dålig koll på i kamratföreningen, blandade upp de vita och blå lagen som i övrigt bestod av IFK:s U-trupp samt en del av årets division 2-spelare. 

Av de inbjudna träningsspelarna som det stod att läsa om i SN för ett par dagar sedan saknades endast Erica Thorell (IK Tun) som p.g.a. skada inte kunde delta. Rebecka Törnberg (IK Tun), Ronja Gustafsson och Tove Castman (båda Telge United FF) samt Iqra Sahi (Oxelösunds IK) var alla med denna kväll.

Förhoppningsvis gav denna internmatch de svar som ledarna i IFK Nyköping ville ha. Det är som utomstående minst sagt svårt att få ordning på vilka som är med, vilka som saknas och varför. En som i högsta grad var med var domaren Bemir Brkic som gjorde ett bra jobb där ute på planen.

Mina spontana funderingar en sådan här kväll är hur spännande tillspetsningen av Nyköpings damfotboll blir om nu IFK kommer att ha ett lag i division 1 och ett lag i division 2 kommande säsong. (Division 2-spelet är ännu inte fastslaget.) Men tankarna går också kring hur tusan det kommer att gå med den ledarrekrytering som föreningen har framför sig. (De konkurrerar med en del andra platser som önskas fyllas, t.ex. en assisterande tränare till Caj Hjelm i Nyköpings BIS.)

Det kändes avigt att kliva runt planen utan en kamera framför ansiktet. Men under en internmatch kan jag gott låta tjejerna vara ifred från kamerabevakningen. Och mitt i kylan nåddes jag av informationen att IFK:s alltid närvarande Veronica Andersson bjöd på kaffe i kiosken, vilket till slut gjorde kvällen alldeles förträfflig. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar