onsdag 3 oktober 2012

Min lördag på Rosvalla

I väntan på att den feta damen ska sjunga (du vet "it ain't over till the fat lady sings") så får jag fylla ut bloggen med idrottsrelaterat sidomaterial. Och den feta damen sjunger när division 4-serien är avslutad. Sista omgången är nu på lördag då OIK åker till Torshälla för att möta TNIS på Torshargs IP och Tun beger sig med sitt andralag till Äsköping och Öljevi IP för match mot Julita/Gropptorp. Sedan har Tun 2 en hängmatch att spela i nästa vecka mot TNIS.

Jag ska i stället, med hjälp av några bilder, berätta om min lördag på Rosvalla. Dagen började nämligen där med träningsmatcher för 7-åringar för att sedan under eftermiddagen fortsätta med Nyköpings BIS avslutande seriematch mot Hällbybrunn.


Som vanligt blåsigt, och kallt, på Rosvalla.


Hösten har varit ovanligt grå och trist trots alla vackra färger (som ju inte syns i halvmörkret.)


Mer än så här såg jag inte av SM-spelet för IFK:s 96:or.


Läktaren vid KGB såg ovanligt ödslig ut på lördagsmorgonen.


Home? Visitors? Det heter väl Hemma och Borta!!? Tyvärr blev inte det fula hörnet vackrare av det amerikaniserade matchuret. 


Rosvallas flaggor sträckte på sig i vindbyarna.


Dessa ska man inte röka. Eller äta (tror jag.)


Ny och fin kastplats för friidrottarna på Rosvalla. Och ser man på, en liten strimma solljus på metallen!


Fotboll spelas med fördel på grönt och härligt gräs...


Plötsligt dök det upp grabbar med dubbla rader axlar.


Nästan lite huvudlöst tycker jag.


Ytterst märklig sport den där amerikanska fotbollen!


Och jag som tyckte jag hade det lite motigt...


Ja, kan inte låta bli. GUL BIL!!!

Inte mycket till fotbollsinlägg det här. Summeringar, sammanfattningar m.m. lär väl komma när andan faller på. Det finns ju lite tid till det nu när det närmaste halvåret på sin höjd bjuder futsal i någon murrig inomhushall. ;-)

På återhörande!

5 kommentarer:

  1. Ska du titta på någon match i div 4 damer i helgen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte omöjligt att det blir en av dessa avlägsna bortamatcherna. Troligtvis faller "lotten" på IK Tun 2 då Oxelösunds IK bevakats mest nyligen. (Och Torshälla ligger så avict till...)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Det var väldigt vad bra det går när man skriver med sin smartphone vid frukostbordet... "Avict"=avigt och kommentaren hade ju räckt att skicka ut på internätet en gång, inte TVÅ.

    Sorry.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra idé! :)

    SvaraRadera