lördag 17 september 2011

Ingen fara på taket IFK!

Dagens division 2-möte på Folkungavallen mellan IFK Nyköping och tillresta Smedby AIS blev aldrig den tuffa kamp undertecknad trott på i förhand. IFK lyckades leverera framåt som så många gånger förut på hemmaplan denna säsong och motståndarna, som borde ha "eld i arslet" av det hotande nedflyttningsstrecket, var aldrig nära att hota hemmalaget. Och efter dagens omgång har också Smedby hamnat under strecket där redan nedflyttningsklara Triangelns IK och Telge United FF finns.


My Helger rundar målvakten i Smedby och gör 1-0.


IFK gjorde processen tämligen kort med sin motståndare idag. Det tidiga ledningsmålet av My Helger följdes straxt därpå upp med 2-0 in-nickat av Hanna Persson. (Denna sekvens har jag på de suddigaste bilder som nog någonsin tagits på Folkungavallen...Sorry Hanna!)


Hanna Persson satte 2-0 i 9:e minuten. Snyggt uppnickad i nättaket.


 När sedan Melinda Hall med precision och god uppfattningsförmåga lobbskjuter in 3-0 från mittplanen i 23:e minuten är matchen klar. Kändes det som. Och återstoden av matchen är, om inte en ökenvandring så ändock, tämligen avslagen.


Jodå, det är i denna stund fröken Melinda Hall gör 3-0 med ett precisionsskott över Smedbys målvakt.


Redan till andra halvleks inledning påbörjade coach Björnfot sina byten som till slut innebar att hela den medföljande truppen fick speltid idag. Det hann gå 8 minuter av andra halvlek innan 4-0 gjordes av Lisa Tholander.


Lisa Tholander fick göra 4-0-målet mot Smedby AIS.


Med alla byten hos IFK fick Smedby lite mer att säga till om ute på planen och de kunde till sist tröstmåla i 80:e minuten. På tilläggstid prickade dessutom Smedbys Emelie Jämtenstål ribban men närmare än så kom aldrig gästerna ytterligare en reducering.


IFK:s Sofia Sandström utsågs till "Matchens lirare".


Allt som allt en trevlig eftermiddag i solskenet på Folkungavallen. Åskådarleden var tämligen täta idag, 130 nyfikna räknades in av arrangören.


Värt eller mindre värt att notera:
* Kul att alla i dagens trupp fick speltid. Trist för Amanda Tellström dock som inte kunde spela mer än några minuter innan hon åter fick ont (skadad under höstsäsongen.)
* För andra gången i rad har jag nu köpt lotter av IFK utan att ha en aning om jag vunnit något... Jag måste lära mig att kolla sådant innan jag åker från matcharenan!
* Och så har det hänt igen! För 8 år sedan försvann en plupp från mitt paraply nedtryckt i en gräsmatta bredvid Breviksskolan i Oxelösund. Idag försvann en plupp från min lilla pall som jag använder när jag fotar. Den som hittar denna svarta, lilla del djupt nedstucken i gräsmattan bakom ena målet utlovas en 5-krona i hittelön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar