söndag 25 september 2011

IFK Nyköping på silverplats

Efter gårdagens upplösning av den oerhört dramatiska division 2-serien där IFK Nyköping spelat denna säsong har det nu gått alldeles för lång tid för att jag ska ge mig i kast med en "nyhet" och ett matchreferat. Som ni läsare av denna blogg såg gavs jag möjligheten att följa med IFK på deras resa upp till Södertälje, vilket var ett spännande sätt att göra en special-bevakning (utöver den vanliga matchrapporteringen.)


Mina minnesanteckningar vittnar om ett lag som hade ett antal chanser under matchen igår. Och de missade hårfint flera gånger om! Och Telge United gjorde en rejäl insats där de kämpade hela vägen i varje situation.


Måhända ska man lämna ifrån sig ett matchreferat liknande Daniel Leppänen på IFK:s egen hemsida. I så fall väljer jag att citera det i sin helhet:
"The End!"


I annat fall kan man ju alltid läsa Telge Uniteds matchreferat på deras hemsida.


Allra bäst har seriesegrande Stuvsta IF summerat omgången och seriespelet på sin hemsida. Här pratar vi saklig information, brett kunnande och framförallt en stor ödmjukhet och jag kan inte annat än rekommendera en stunds läsning på deras hemsida!


Jallavallen var fotograftätt område under lördagseftermiidagen.


Som glad fotoamatör var jag i gott sällskap under matchen igår. Fler än jag fotade och både SN och Bemir (via hans Facebook-sida) har publicerat sina bilder från matchen. I SN var infallsvinkeln på bilderna "besvikelse", men jag måste påstå att det inte fanns besvikelse eller uppgivenhet hos IFK-tjejerna under hela matchen. De kämpade på och var ju otroligt nära att avgöra ett antal gånger!


Vår lokaltidning SN valde denna typ av tema på sina bilder. Besvikelse och uppgivenhet.


Med fem bilder summerar jag IFK Nyköpings avslutande seriematch i division 2 säsongen 2011. Och jag vill också tacka IFK för möjligheten att följa med på deras bortamatch (som med ett annat manus kunnat bli en fotografisk lyckträff.)


Bollen är rund, allt kan hända och en rad andra sportklyschor kan användas som bildtext här...


Nära, nära ett antal gånger igår.


Aj. Byte.


Väntan på resultat från Haninge-Stuvsta-matchen.


2:a-platsen i fokus. Grattis IFK till en fantastisk säsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar