onsdag 25 januari 2012

Uppladdning Gästabudsbollen 2012

I skrivande stund är det nu endast 2,5 dygn kvar innan damerna kliver in i årets upplaga av Gästabudsbollen. Med detta inlägg summerar jag några av de praktiska detaljerna inför tävlingen, men jag har ju också kvar tippandet av damernas slutspel. (En spännande men tämligen avslöjande detalj om skribentens virriga tyckande...)


Gruppindelningen (namnen är klickbara länkar till hemsidorna):
Grupp A:
Hargs BK
Eneby BK
IK Tun
Oxelösunds IK
IFK Täby FK

Grupp B:
Team Rosa SK
IFK Nyköping
Nyköpings BIS
Peking Västra FC
Trosa IF/Vagnhärads SK

Något som gett många sökträffar på denna blogg genom sökningar på Google de senaste dagarna är spelschemat för Gästabudsbollen. Jag visar damerans schema ännu en gång här nedan (eftersom Bissarnas hemsida endast visar spelschemat för respektive grupp separat. På speldagen kan man med stor säkerhet köpa en matchprogram i ishallen med all tänkbar info!)


DAMER 2012
Lördag 28/1 -12 

Tid
Hemmalag

Bortalag
Resultat
8.00
HARGS BK
-
ENEBY BK
        --
8.20
TEAM ROSA
-
IFK NYKÖPING
        --
8.40
IK TUN
-
OXELÖSUNDS IK
        --
9.00
NYKÖPINGS BIS
-
PEKING VÄSTRA FC
        --
9.20
IFK TÄBY
-
HARGS BK
        --
9.40
ENEBY BK
-
IK TUN
        --
10.00
TROSA IF/VAGNHÄRAD
-
TEAM ROSA
        --
10.20
IFK NYKÖPING
-
NYKÖPINGS BIS
        --
10.40
OXELÖSUNDS IK
-
HARGS BK
        --
11.00
ENEBY BK
-
IFK TÄBY
        --
11.20
PEKING VÄSTRA FC
-
TEAM ROSA
        --
11.40
IFK NYKÖPING
-
TROSA IF/VAGNHÄRAD
        --
12.00
IK TUN
-
IFK TÄBY
        --
12.20
ENEBY BK
-
OXELÖSUNDS IK
        --
12.40
NYKÖPINGS BIS
-
TROSA IF/VAGNHÄRAD
        --
13.00
IFK NYKÖPING
-
PEKING VÄSTRA FC
        --





14.40
HARGS BK
-
IK TUN
        --
15.00
IFK TÄBY
-
OXELÖSUNDS IK
        --
15.20
TEAM ROSA
-
NYKÖPINGS BIS
        --
15.40
TROSA IF/VAGNHÄRAD
-
PEKING VÄSTRA FC
        --


Damer Kvartsfinaler




16.40
Kv 1 Tvåa Grp A
-
Trea grp B
        --
17.00
Kv 2 Tvåa Grp B
-
Trea grp A
        --
Damer Semifinaler



18.00
Semi 2 Segr Grp B
-
Segr kv 1
        --
18.30
Semi 1 Segr Grp A
-
Segr kv 2
        --
Damer Final




20.00
Segr Semi 1
-
Segr semi 2
        --

Nyköpings BIS har en förberedd sida för resultatrapportering, och du kommer till damernas resultatsida genom att klicka HÄR.


Herrarnas gruppspel börjar redan under torsdagskvällen. Om du nu funderar över storleken på entrépengen för en eller flera dagar rekommenderas du att klicka HÄR.




Hur går det då i årets Gästabudsboll för damerna? Gruppspelets utgång har du kunnat läsa mitt tips kring tidigare, här kommer nu en lätt panikartad gissning för hur resten kommer att gestalta sig.


Kvartsfinal 1 kommer att spelas mellan tvåan i grupp A, IK Tun, och trean i grupp B, Team Rosa SK. Vinner gör det vit/gröna Tun-gänget.
Kvartsfinal 2 kommer att spelas mellan tvåan i grupp B, Nyköpings BIS, mot trean i grupp A, Eneby BK. Dam-slutspelets mest svårtippade match vinns av... Bissorna.


I semifinal 1 möts segraren i grupp B, IFK Nyköping, och vinnaren i kvartsfinal 1, IK Tun. Segrande ur denna derbydrabbning går IFK Nyköping.
I semifinal 2 möter segraren i grupp A, IFK Täby FK, vinnaren i kvartsfinal 2, Nyköpings BIS. Vinnare här blir Täby.


I en final mellan IFK-lagen Nyköping och Täby får slutligen hemmalaget IFK Nyköping gå fram efter matchen för att ta emot en inteckning i vandringspriset 2012.


Tror jag...




Om du nu av olika anledningar inte kan ta dig till Rosvalla under lördagen kommer sporadiska rapporter från undertecknad förhoppningsvis att dyka upp här på bloggen som kommentarer till ett inlägg. Och foton ska jag försöka ta (medan det fortfarande är tillåtet och inte räknas som "olovlig fotografering" och att den som känner sig "kränkt" har rätt att stämma mig som fotograf...)


Och oavsett hur jag nu har tippat utgången håller jag tummarna för alla tjejer och lag som deltar i årets Gästabudsboll. Vi hejar på våra favoriter och stöttar alla deltagare!


Stay tuned!

2 kommentarer:

  1. Ni underskatter TVD :)
    VALLA IF

    SvaraRadera
  2. Tack för "varningen". Trosa/Vagnhärad såg jag spela en gång under förra säsongen och de överraskade positivt på mig (även om jag känner till kapaciteten hos ett par av tjejerna i det gänget sedan tidigare.)
    Nu är Gästabudsbollen väldigt speciellt och rutin och erfarenhet av just spel i tidigare upplagor av turneringen brukar betala sig mer än vissa andra "normala" komponenter i fotboll. Därav mitt utgångstips. Men som jag skrivit tidigare så får de lag som jag inte tippat vidare ur grupperna mer än gärna överraska mig positivt! (Mina egna felaktiga antaganden kan jag gott leva med!!)

    SvaraRadera