lördag 10 mars 2012

I arla morgonstund...

...begav jag mig från kommunens västliga utpost Stigtomta tillsammans med 3 av spelarna i HBK/SIF till Rosvalla. Avresa kl 07.30 innebar att tupp-skrället var tvungen att gala redan vid halvsju-tiden på lördagsmorgonen. Jag konstaterade att kaffet behövdes. Och man behövde inte heller vara på Rosvalla någon längre tid för att dra slutsatsen att ordningen var återställd. Förra helgens väderchock var "en gång på 10 år" som Joachim Röken sa där utanför baracken på Rosvallafälten när vi pratade om att det faktiskt var vindstilla DÅ men inte NU.


Den tidiga träningsmatchen som "tvingat" mig till Rosvalla spelades mellan samarbetslaget Hargs BK/Stigtomta IF (som kommer att kallas Hargs BK 2 i damernas division 5-serie) och IFK Nyköpings flicklag F96/97 (som spelar flickor division 1.) IFK-laget är helt oscoutat från min sida, men visst kände jag igen flera av spelarna sedan förra året från bl.a. IFK Tun-laget i flickornas division 2.


Lagkapten Josephine Tasevski i IFK Nyköping mycket duktig på mittfältet idag.


Om förra helgens träningsmatch för HBK/SIF var en småtrevlig och underhållande tillställning måste nog sägas att dagens match inte skrivs ner i historieböckerna som en publikfest och 5-plus-match. (På tok för mycket bollar gick över sidlinjen för att tilltala någon annan än möjligtvis en småfrusen linjeman.) De taggade IFK-tjejerna hade kommandot under hela matchen och vann de flesta närkamperna. Mittfältet togs snabbt om hand av en av planens bästa idag, Josephine Tasevski, som fördelade bollar till framrusande lagkamrater.


Duktig IFK-spelare som ställde till mycket oro i HBK/SIF:s försvar.


Nu gjorde IFK Nyköping matchens enda mål med endast någon minut kvar av de 90 man spelade, men med skärpa i avsluten skulle man nog gjort något/några mål ytterligare. Om inte de egna avsluten var lite inexakta så var HBK/SIF:s målvakt Julia Svensson där och avstyrde.


HBK/SIF:s Julia Svensson gjorde en bra insats i målet i dagens träningsmatch.


I ett för dagen ganska tamt HBK/SIF vill jag förutom målvakten Julia lyfta fram Madeleine Hagman som jag tyckte visade en del kreativitet framåt.


Där någonstans bakom allt hår återfinns Madeleine Hagman.


Med nedanstående bild avslutar jag dagens inlägg från ett som vanligt blåsigt Rosvalla. Om jag är på plats även under söndagen står än så länge skrivet i stjärnorna. För den som tittar på den gamla tabellen jag gjorde med vårens alla träningsmatcher rekommenderas istället kalendern här på bloggen eftersom jag försöker uppdatera den med de ändringar som jag får nys om. Det har visat sig att en och annan träningsmatch ställs in av olika anledningar, och jag vill inte vara orsaken till att någon står och fryser vid en tom fotbollsplan...




Och några ytterligare matchbilder från dagens match finns också att se i mitt bildgalleri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar