torsdag 8 mars 2012

Prioriteringar

För den som vill går det nu att fylla de kommande helgerna med fotboll både på lördagarna och söndagarna. De damlag som denna blogg har ambitionen att bevaka spelar dessutom väldigt många av sina matcher på hemmaplan, vilket innebär Rosvalla (och undantaget Ramdalens IP där ju Oxelösunds-tjejerna huserar.)


Rosvalla, it's the place to be.

Självklart hoppas och tror jag att jag ska kunna se alla damlagen åtminstone en gång under försäsongen. Men ibland måste vett och sans råda även för en fotograferande fotbollsnörd. Nu på lördag är det till exempel ett tillfälle för mig att se Tuns damer göra "säsongspremiär" ute, de spelar mot Linghems SK kl 15.00, men si då är valet ändå självklart för mig! Min 8-åring spelar då träningsmatch (inomhus) tillsammans med sina kompisar i Stigtomta IF:s F02/03-lag och de möter sina årsgamla fotbollskompisar i Nyköpings BIS. Sorry Tun, men där får ni nog stryka på foten i min prioritering.


Å andra sidan kommer ni nog att notera att det blir en och annan extramatch där Hargs BK/Stigtomta IF:s gemensamma damlag spelar och jag står bredvid och fotar/bevakar. Men då är jag ju där även som "lidande" förälder (min 15-åring spelar i det gänget) och därmed blir prioriteringen därefter. (Någon måste ju skjutsa till och från matchen...)


För tydlighetens skull vill jag ändå betona att ingen förening gör före någon annan i min värld. Redan förra året satte jag dock nivån när det gäller bevakningen av IFK Nyköpings division 2-damer då jag såg i stort sett alla deras hemmamatcher. Och det har jag för avsikt att göra även kommande säsong (i mån av tid.) Skälet är att de spelar högst upp i seriesystemet av de lokala lagen, och då får de "finna sig i" att bevakningen från min sida blir därefter. (Och också tyckandet till viss del, då jag tillåter mig vara lite mer kritisk emellanåt då de är i farten.)


Att jag slog på stort och bevakade SM i futsal nyligen var ett val utifrån det roliga faktum att det sällan eller aldrig är några lokala fotbollslag, what so ever, som spelar om SM-medaljer. Kul för de som är där och kul för mig som fotograf! :-)


Så ha tålamod, har jag inte ännu kommit viftandes med kameran bredvid planen då det spelas träningsmatch så hoppas jag ändå hinna med detta innan seriespelet tar vid. Och för er som helst av allt vill slippa bli iakttagna när ni idrottar; osis, jag lär dyka upp!

7 kommentarer:

  1. Okey då Lasse, det är ju en "ursäkt" som heter duga
    :-)
    Men vi spelar ju mot Lindö nästa helg så då kanske du är på plats?
    Att den spelas i Lindö är väl av ringa betydelse.
    City Gross Arena är ju så trevlig :-D

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusan, nästa helg är en osäkerhetsfaktor. Hustrun bortrest... Inte kul för småbarnen att sitta och frysa på City Gross Arena i Norrköping när pappa fotar. :-/

      Kanske, kanske får jag kompensera det med ett titt på ert andralag nu på söndag istället. Kanske.

      Lycka till och en riktigt trevlig helg även till dig Björn!

      Radera
  2. Då kanske vi syns :)

    Dottern (Norrköpings City DFF )kommer spela matchen efter mot IFK Nyköpings A-Lag, så jag får en lång dag där.

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där. Ja, på Rosvalla händer det grejor minsann! :-)

      Radera
  3. Japp Stuvsta fick inte ihop lag, så City rykte in Valla möter Tun 11:00 sedan IFK-City 13:00

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så välkomna Bosse. Vi hoppas på att solen tittar fram och att det blir en trevlig, välspelande match!

      Radera
  4. Jag uppdaterar kalendern här på hemsidan med ändringen av motstånd för IFK:s division 2-damer.

    SvaraRadera